Min framtid som poet…

jag är unik, med den unika människans avstånd
jag är en fläkt från en tid som passerat förbi
jag är en påminnelse om något som borde fortsätta leva
jag är ingen vän till den som talar tyst
viskar i öron förtal till alla och envar
jag är den nordliga vinden som möter sydliga brisar
krockar, brusande inombords

allt har ett slut
stiltje på ett hav ses seglen falla
vinden mojna och stillhet råda
allt var förutbestämt

vargen strövar i sin hjord
bort från allt som är den ljumma medelvägen!
bort från allt som är luddigt, svalt och unket!
bort från allt som krymper själen!
jag är min vän och ömsinta kamrat
fri i anden
fri att vandra vidare
fri att höra till
fri att vara – den jag vill

slutet är bara början till det nya…

Britta Johansson 110211

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min framtid som poet…

  1. Ewa. skriver:

    Vad fint Britta =)) Stor Kraam & Tumme såklart .

  2. Lindalou skriver:

    Verkligen vackert skrivet.Ha en fin kväll. 🙂

Kommentera

