Idag har jag inte ramlat vid en busskur…

Det är ju den här vintern som ställer till det. Hård, packad snö och isfläckar. Från att klarat mig hela vintern blev det två vurpor på blankis under förra veckan. Den ena gången gled jag så lätt ned på sidan utanför en busskur där tre personer storögt bligade på min sköldpaddestil. Ja, det finns ett ord som heter ”bliga” – slår man upp det i SAOL ser man att det betyder ”glo”. Undrar vad de tänkte? Slog hon sig? Ska man behöva fråga tanten om hon vill ha hjälp med att kliva upp? Nej, för det behövdes inte; elegant som en skridskoprinsessa reste jag mig upp på mina högklackade vinterstövlar och seglade vidare. Nästkommande dag var det dags igen. Blankis, busskur, vurpa, men det här gången landade jag på andra sidan.

Idag har jag inte ramlat. Så försiktigt har jag skridit fram, i vartenda gathörn sett män som svampar poppa upp, ilandes och bärandes på fina pappersstrutar med texter som ”Interflora” och” Buketten”. Om de bara vetat hur halkigt det är, skulle de också ha skridit fram…:-)

Nej idag har jag inte ramlat, utan tänkt på ord jag tycker om – som hjärta, röd och kärlek…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Idag har jag inte ramlat vid en busskur…

  1. v-slip skriver:

    Jag har inte heller ramlat idag, men förra veckan störtdök jag på perrongen, ajaj. Men så kom det fram två så trevliga killar, oberoende av varandra och klappade på mig och frågade hur det gick. Då kändes det genast bättre 🙂

    • Britta skriver:

      Ja, man hinner inte vara med så ligger man där och kravlar:-) Vad bra att du blev omklappad – tror att min utevaro av omklappning berodde på att den enda killen som stod i busskuren var strängt upptagen med en – tjej.Ha en fin kväll!

  2. Ninapinas skriver:

    Aha..nu har du lärt mig göra hjärtan!♥

  3. Madonnan skriver:

    Tur du inte gjorde illa dig mer. Visst är det halt, hu!Kram ♥

  4. Andromeda skriver:

    Det är då för väl att du inte skadat dig allvarligt. Halkan kan vara väldigt farlig om man har otur…Kram

  5. Filosophia skriver:

    Härligt att det finns män som köper blommor och uppvaktar sina kära!Hoppas du haft en fin dag och fortsätt gå försiktigt Britta!KRAM 🙂

  6. Epazote skriver:

    peppar peppar. jag har lyckats hålla mig på fötterna denna vintern och hoppas det fortsätter så tills våren är härha en fortsatt fin februari.

    • Britta skriver:

      Det är bara att hålla i hatten:-) och gå försiktigt – men snart är det vår, hoppas jag. Kallt har vi det nu, men det får man räkna med när det är februari. Ha det gott du också!

  7. Arrami skriver:

    …tur att det gick bra, man bryter lätt ett ben!Själv har jag inte lekt ”bambi på hal is i år”…”ta i trä”, hoppas jag slipper! ;-)Kram.

    • Britta skriver:

      Man hinner inte vara med – så ligger man där och sprattlar… Vaken nu? Ja, egentligen borde jag själv sova, men vadå – på natten kan man ju härja fritt på bloggen:-) Kram

  8. Andromeda skriver:

    Sover du inte på natten? Tur att det är helg nu 🙂 Hoppas du får sova under helgen. Ha en skön kväll!Kram

  9. yrvaedret skriver:

    Klarade du dig hem utan att vurpa efter vår bloggträff? Kan ju bara meddela lite snyggt att jag har inte gått hem så snabbt som i kväll, endast -23 grader och 20 min promenad hem, det enda jag frös om…förutom händerna när jag desperat försökte hitta Disturbed på mobilen, var rumpan och glipan mellan mina trekvartsjeans o vinterskorna. Några minuter senare, när jag väl var innanför dörren så omfamnade värmen mig.Hoppas du fixar det hela utan att halka.KramKramar

    • Britta skriver:

      Det gick så bra att gå hem. Tror man vant sig lite vid kylan vid det här laget, men det kommer att bli skönt när vädret blir lite mildare igen. Vad bra att du kom hem ordentligt också:-)Kram

Kommentera

