10 saker om Britta, som ni kanske inte visste om…

Inspirerad av Ullis, Ewa, Linda, Sarah…

1. När jag gick i 9:an vann jag Nutidsorienteringstävlingen för hela högstadiet och fick på examen gå fram till rektorn och ta emot ett diplom.

2. På en utlandsresa cyklade jag ned i ett flera meter djupt vägschakt och vaknade upp hos farbror doktorn när han envist lyste med en ficklampa in i mitt öga. Jo, cypriotiska diken är djupa, men vad jag vet fick jag inga större men av den medvetslösheten:-)

3. När jag var liten satt jag jämt och ständigt fast i dörrspringor och flera gånger fick min pappa hämta en kniv och karva bort lite trä från dörrkarmar så att de skulle kunna befria mig från större klämskador.

4. När jag var 29 år tror jag det var blev jag prejad av vägen av en långtradare. Det var snöoväder och två långtradaren körde om mig och släpet på den andra vek sig in mot min bil vid omkörningen. Min bil var en liten Opel Corsa och jag hade två barn i bilen. Vi hamnade slutligen upp och ned. Bilen blev skot, men vi klarade oss alla tre utan en skråma. Änglavakt stod det i tidningen dagen efter. Jag har tyvärr slutat med bilkörning de senaste åren…

5. Jag gör världens godaste Pitepalt! (säger min dotter:-)

6. Jag har varit med om saker jag inte kan förklara. Mystiska saker som började hända i samband med att jag startade släktforska. Vi bytte lägenhet när vi inte längre ville höra mörka harklingar, ha spisplattor på när vi vaknade på morgonen eller när posten var upptagen på hallbyrån när vi kom hem efter jobbet…

7. Jag har gått en Alpha-kurs en gång

8. Den bästa föreställning jag sett på en teater är ”Ängelen” med Cecilia Frode

9. Två saker jag skulle ha svårt att vara utan är: Lingongrova och Läkerol

10. Jag minns Forsyte-sagan när den gick på TV –  första gången:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till 10 saker om Britta, som ni kanske inte visste om…

  1. KramgoaUllis skriver:

    Vad kul att så många skriver..När jag gjorde detta tidigt i morse så var det mest för att jag inte visste vad jag skulle skriva om..Läskig och kul läsning…Men hur lyckades du fastna så ofta i dörrspringor??*kram kram*

    • Britta skriver:

      Jag läste din lista imorse, men kommenterade inte, fast jag tyckte det var intressant läsning…Vi hade trädörrar hemma med ganska stora dörrspringor och små fingrar vill ju gärna undersöka saker och ting; men har man sex äldre syskon är det alltid någon som får för sig att här ska stängas dörrar…:-)Kram!

  2. KramgoaUllis skriver:

    Aha..Jag min korkskalle tänkte att du var så extremt mager att liksom hela du fastnade där..Hehehe…*kram igen*

  3. Lindalou skriver:

    Vilka grejer! Jag ryser.. Änglavakt ja. Det var det nog i allra högsta grad.Kram

  4. sarahmara skriver:

    Ja, änglavakt!!! Men vilket spökeri också, det här var spännande läsning och roligt att läsa mer om dig! Kramizar och tack för rolig och spännande läsning

  5. Filosophia skriver:

    Kul att veta! Ärligt talat är jag nästan lite avis på dig som upplevt underliga saker. Konstigt att det startade i samband med släktforskning dock. Själv har jag släktforskat i många herrans år och tror aldrig jag upplevt något som helst sådant…Kanske betyder det bara att jag är helt bolckerad? Ha ha…Kram på dig

    • Britta skriver:

      Eller så är dina släktingar mycket mera belevade än mina:-) fast det behöver ju inte ha med varandra att göra, släktforskningen och de mystiska händelserna, fastän de sammanföll i tid. Kram!

  6. Ewa. skriver:

    Vilken otäck olycka =( och vilken otrolig tur ni hade ja du eller ni hade nog änglavakt =) Någon gammal släkting på besök kanske som vill påkalla uppmärksamhet =)Jättefin Lista britta vad roligt att du ville dela med dig Kraaam

    • Britta skriver:

      Ja, vi hade en väldig tur sa polisen dagen efteråt. Eftersom jag inte vill veta vilken ”gammal släkting” det var som harklade sig, så flyttade vi:-)Kram Ewa!

  7. Andromeda skriver:

    Kul läsning 🙂 Tredje bloggen i rad som har en lista med tio saker… Precis som du har jag svårt att vara utan Lingongrova. Jag har varit kraftigt beroende av Läkerol Salvi men bestämde mig för att bryta det beroendet när jag läste om hur skadligt det kan vara med för mycket xylitol… Ha en fortsatt fin kväll!Kram

    • Britta skriver:

      Du får haka på…:-) Tur att inte lingon anses skadligt ännu så länge i alla fall, fast halten i Lingongrova är nog inte så hög så man behöver oroa sig för det ändå. Hoppas du också har det bra!Kram

  8. HEMIMAMMA skriver:

    Pitepalten vill jag smaka =0)

    • Britta skriver:

      Pitepalt, det är grejer det. Kroppkakor kan liksom inte komma upp till den nivå av kulinarisk fröjd som följer efter intaget av en äkta (läs: mitt sätt att göra den) pitepalt:-)

Kommentera

