En självbekräftelse…

Jag har varit på topp idag och ibland tänker jag att jag är allt bra fantastisk och jag skriver det utan underliggande budskap att någon annan är mindre fantastisk. Nej, jag tänker bara bekräfta mig själv litegrann. Brukar ni tänka så? Jag gör det ibland, men det är högst ovanligt att jag skriver det. Man ska inte förhäva sig, inte ”va nånting”, men det är just det jag är. Någonting. Som du är.

Idag bryr jag mig inte om petitesser, utan jag älskar livet. Och jag älskar de liv som de har som jag älskar. Jag är någonting. En människa med förmåga att känna, att se, att leva. Och jag tänker på alla ord som inte betyder något alls och tänker på orden som betyder något: Jag älskar dig. Jag bryr mig om dig. Du betyder så mycket för mig. Du är en intressant människa. Du är rolig. Du är….allt jag vill ha. Ibland hjälper det att säga även de orden åt sig själv.

Om ni tror att ni kan planera livet i detalj – glöm det. Livet planerar dig. Involverar dig i olika saker. Du är inbjuden till magi, storverk och slit och släp. Sorg och smärta, glödande kärlek. Här är livet – ta det. Låt det omsluta dig, skaka om dig, få dig att förstå att det viktigaste på den här planeten är inte du – utan att du lever livet levande.

Navelskåderi? Nej. Idag känner jag bara av livet…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En självbekräftelse…

  1. Arrami skriver:

    …jo, livet känner vi av…i medgång och motgång! Tack för dina ord hos mig…de värmde! ;-)Kram.

    • Britta skriver:

      I med- och motgång…ja, så är det. Tack…jag blev plötsligt så ledsen. Men, som du skriver Löksoppa är en höjdare:-) Kram!

  2. Epazote skriver:

    när vi är lite äldre än 25 börjar vi inse att vi är unika, älskansvärda. jag trivs i livet, vet mitt värde även om jag emellanåt kan tvivla. ha en fortsatt fin kväll

    • Britta skriver:

      Tvivlar gör jag också ibland, men tvivel hör nog till på något sätt. Det finns så många saker som man borde strunta i – och fokusera på det som viktigt och betyder något för en – innerst inne.Ha en fin dag…

  3. yrvaedret skriver:

    Livet är det som skapar oss, vi skapar inte livet!Vilket oerhört klockrent inlägg!Det kräver både en tumme och en fredagskram!

  4. Bokmalen skriver:

    HÄRLIGT!!!

Kommentera

