Vilken härlig dag!

Våren är på väg, solen skiner och himlen är blå. Innan solen gjorde sitt inträde hann vi med veckohandligen på Maxi, sedan promenad och nu har jag suttit ute en stund för att samla lite D-vitamin. Jag gjorde kanongoda kycklinglårspett igår till middag, som jag tillagade i en grillpanna. Marinaden blev sweet chili, olivolja, japansk soya, citronsaft, ingefära, paprika, salt och lite peppar. TIll detta en sallad med kronärtskocka, fetaost, svarta oliver, tomater, gurka och grillad paprika. Supergott.

TIll middag idag blir det kalvstek och sedan hade jag prova göra några portionspajer med äpple och chevré och rotsaker i ugn. Detta kommer att avnjutas med ett glas rött. italienskt vin.

Kanske ska jag baka mjukkakor…

Ja, det blev det!

Mjukkakor.jpg

Jag har en bok som väntar på mig ”Spill- en damroman”.

Det är lördag och skidskytte på TV.

Hoppas ni också har en skön lördag…!  

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vilken härlig dag!

  1. Andromeda skriver:

    Du har varit betydligt mer aktiv än jag har varit idag. För mig är det en ren vilodag. Kan behöva det efter den hektiska helg jag hade för en vecka sen. Ha en skön kväll!Kram

    • Britta skriver:

      Skönt att bara ta det lugnt ibland – och resten av min kväll kommer att tillbringas i soffan:-)Kram

Kommentera

