Någon ropar mitt namn…

Det är natt eller tidig morgon. Vad är det med denna timme som får mig att vakna och tänka? Vem är det som ropar mitt namn i natten, får mig att lystra till, känna, tänka och bli den jag är…

Allt i livet är portaler, ingångar till något annat, större. Något som är trist på ytan, kan få djup om dörrar öppnas. När dörrar stängs finns ingen kärlek, ingen vänskap, ingen tro och inget hopp. Att stänga någon ute, att låsa sin dörr, slå vakt om det som är ens eget. Vara inlåst. Associationer.

Man kan vara inlåst i tidens anda. ”Det här är vad som krävs av dig” Konsumera mera, skapa tillväxt, shop until you drop. Var lycklig då! Alla grejer som man kan stryka handen över, känna kvaliteten, mysa lite över den ljudlösa dammsugaren, tillvaron där människans värde mäts efter det värde hon inbringar. Pluskontot. Allt man hunnit med, gjort, rest, jobbat, inhandlat. Men, vad gjorde mig lycklig?

Nej, det var inte fasaderna som gjorde mig lycklig. Det var de gånger någon ropade mitt namn… 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Någon ropar mitt namn…

  1. yrvaedret skriver:

    Du skriver så oerhört bra vännen. Jag ryser när jag är in och läser hos dig, nickar igenkännande och ler. Jag längtar till vi ses igen!Massa varma söndagskramar! Och tumme så klart!

    • Britta skriver:

      Hej Yris och tack! Ja, det ska bli roligt att ses igen. Vilken härlig dag det har varit idag. Det blev en långpromenad i solen. Hoppas det är bra med dig också.Kram!

  2. Arrami skriver:

    …härlig och sann lite text…visst är det så. När någon ropar ens namn, man vänder sig om och möter ett varmt leende…de dagarna minns man bäst! 😉

  3. yrvaedret skriver:

    Jag tog en promenad upp till DJurMagasinet för att handla lite nytt kattsand. Var på Rockabillparty igår, lite blåmärken på fötterna av pumsen. Men det är sånt man får ta.Kramar

    • Britta skriver:

      Ja, om du hade kul igår, kan det vara värt några blåmärken på tårna dagen efter:-) Ha en fin kväll. Kram!

  4. Bokmalen skriver:

    BRITTA!!!Så underbart! Jag minns en stund av ren och skär lycka och det var när Dottern aktivt sökte och tog min hand första gången. Stack sin lilla hand i min för att vandra med mig. DET var lycka.Kram och ha en bra måndag.

    • Britta skriver:

      Ögonblick man aldrig glömmer – helt gratis – men obeskrivbara…Kram! Hoppas du har haft en fin dag!

  5. Epazote skriver:

    Tumme för ett bra inlägg. äntligen fungerade mitt försök att tumma dessutom. I ärlighetens namn har jag stängt dörrarna för krav utifrån, för att ge mig själv möjlighet att må bra. Stängt dörrarna för kärlekssök för att inte slösa bort den värme jag har inom mig, den vill jag ge hel till någon jag träffar på rätt grunder en gång i framtiden.

    • Britta skriver:

      Tack för tummen…vad bra att det fungerade:-)Det är bra att vara rädd om det man har inombords. När jag skrev ”när någon ropade mitt namn” tänkte jag mer på gemenskap, att vara behövd, att bli sedd, inte direkt en kärleksrelation, men så kan det ju också vara.

  6. Epazote skriver:

    jag förstod vad du menade. men skrev ändå som jag skrev. jag har kärlek omkring mig genom mina barn och deras respektive. har goda vänner men sen räcker det för min del.

  7. Lindalou skriver:

    Även jag vill ge en tumme. Vad underbart skrivet. Visst är det så. Materiella saker betyder i längden ingenting..Kram

    • Britta skriver:

      Jag blir nästan lite rörd då jag får en tumme och glad…Tack Linda! (och hoppas du klarat skorna idag)

Kommentera

