Jag är så trött…

Jag borde sova. Jag vet. Tröttheten är det inget fel på. Det är bra. Jag klagar inte. Det är som det är. Saker och ting är som de är. Allt kan inte förändras. Ungefär som på italienska kursen. Jag vet att det går att hänga med tills vi tar paus. Efter pausen är jag trött och hjärnan orkar liksom inte ta in mer information eller rättare sagt omvandla informationen till en grammatisk rätt konversation. För när ”efter pausen”-tiden inträffar har jag varit vaken i femton timmar.

Nej, det är inte optimalt att gå en kurs på kvällen när man ska lära sig något ordentligt. Faktum är att jag börjat tvivla på att jag ens kan lära mig detta i fullt dagsljus. Passato prossimo. Rörelseverb som böjs ihop med hjälpverbet essere, att vara. Vad gjorde jag i lördags? Sabato mattina sono uscita per fare la…nej, jag kommer inte ihåg. Till nästa torsdag har vi en läxa. Då ska jag kunna berätta vad jag gjorde i helgen. På italienska. Hoppas det blir innan pausen.  

Glöm inte bort att vara centrum av dig själv. Var inte din skugga. Det enda jag vet om mitt liv är just nu. Var närvarande i nuet. Homo sapiens sapiens. Uomo. Människa. Jag är – men vad gjorde jag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag är så trött…

  1. yrvaedret skriver:

    Italienska kurs? Lät ju grymt intressant, men att försöka putta in massa verb när man varit vaken i 15h lät inte som en bra idé.Hoppas du iaf kan återberätta på italienska hur din helg varit.Kramar!

    • Britta skriver:

      Det är kul att plugga lite, men önskar att det var på dagtid. Praktiskt omöjligt, men det blir lättare nu – när det är ljusare på kvällarna. Kram! Hoppas du får en jättefin helg!

  2. Bokmalen skriver:

    Här och nu, Britta. Här och nu!

  3. Deckargunnar skriver:

    Låter kul med Italienska kursen. Vi var i Florens förra året o siktar på en ny tur i slutet av april. Vet inte riktigt vart ännu. skulle vara kul att kunna lika mycket som Du uppenbarligen kan!Trevlig helg!

    • Britta skriver:

      Jag skulle ha lust att åka till Florens eller Rom och läsa intensivkurs ett par veckor. Får se om den drömmen blir av. Vad härligt med en resa att se fram emot. Ha en fin helg!

Kommentera

