En röst i natten…

Kom att tänka på den TV-serien; den om Jack Killian och hans röst ut i etern ”Good night America, wherever you are”. Jag gillade den serien, gillade den gullige Jack som fick diverse samtal in till studion varenda natt. Samtal, alla dessa samtal. Pågår ständigt. Det är när samtalet dör ut, som det inte finns någonting kvar,ingenting att spinna vidare på.

Hon sa något liknande Hillary Clinton i en intervju en gång för länge sedan: Bill och jag har ett ständigt, pågående samtal. Det tar aldrig slut.

Jag har ett ständigt pågående samtal med mig själv. Det är därför jag skriver. För att förstå. Kanske är det därför jag har svårt att sova ibland. Alla tankar som trängs i hjärnan. Det finns sällan några svar, bara nya saker att fundera över. Jag önskar ofta att jag vore klokare. Att jag förstod mera, men det är så ytterst lite jag förstår av allt det här runt omkring. Det är så ytterst lite jag förstår av livet.

Kanske finns det ett tio-punkters-program, som med allt annat, men jag tror inte på tio-punkters-program. Jag tror på genombrott. Att det finns tillfällen i livet när vi gör dem. Att det gäller att kämpa för att nå dit och plötsligt en dag har vi fått en ny insikt. Utvecklats en smula.

Good night Jack, wherever you are…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En röst i natten…

  1. Bokmalen skriver:

    Ja, det finns tillfällen i livet då det går upp ett ljus för oss. En stund av insikt som gör att vi kan gå vidare till nästa grubbleri. Det sker liksom i platåer det där. Och om man tittar tillbaka så är man klokare än man var i förra veckan, men lite mindre klokare än vad vi kommer att vara i nästa vecka.Det är det som är tjusningen tycker jag, med livet och tankarna. Kram o tumme!

    • Britta skriver:

      Ibland känner jag det som om jag går ett steg fram och sedan två steg bakåt, men om man tänker på hela livet så är nog utvecklingen positiv ändå! Och som du skriver – det är tjusningen med livet, att man inte vet allt från början. Det krävs lite arbete och tankemöda…Det finns så mycket att fundera på och det funderar jag också på – hur ska jag hinna fundera på allt:-) Tack för tummen. Kram!

  2. erick rondahld skriver:

    Förlåt att jag kommenterar så mycket, men ett av dessa ögonblick var när jag för så många år sedan såg dokumentären om Jane och blåögda. Ingen har förstått vad jag har pratat om innan jag läste din blogg.

  3. erick rondahld skriver:

    skriver som ravenman

Kommentera

