Det vände i torsdags…

När jag gick till min kurs i italienska i torsdags märkte jag inget, men när jag gick tillbaka i den knappa skymningen hade något förändrats – i luften fanns en doft av sommar. Det är vändpunkten. I den doften finns förväntningar, glada minnen och en dos extra energi. Jag behövde nya kläder, byta ut något av det svarta som jag hängt på mig i vinter mot några plagg i lite gladare färger. Inspirationen följde med på stan igår:-) det vill säga dottern, mia figlia, och nu blev det till och med en röd klänning och en tröja i samma färger som

Bassetts lakritskonfekt

Bassets.jpg

Ja, det hände stora saker igår. Jag gjorde en liten efterrätt till middagen och somnade inte under Kommissarie Lewis utan följde slutet av programmet med största spänning. Jag gillar Lewis och hans medhjälpare Hathaway, de kompletterar varandra så bra. Lite mera på samma nivå än Morse och Lewis, där Lewis mest framgick som lite korkad i skuggan av Morse briljanta hjärna. Deckarkvällen fortsatte med Cracker.

Idag är det söndag och jag ska (kanske) gå på vårsalong på Folkuniversitetet. Det ska bjudas på fika och min professoressa i italienska kommer att vara där. ”Inspirationen” följer med även denna gång och jag ser med spänning fram emot vad som ska hända. Kanske tar jag till och med på mig min Bassett´s-tröja. Ja, när sommaren kommer är allting möjligt…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det vände i torsdags…

  1. Ewa. skriver:

    Vad härligt =)) Deckare är trevligt vilken kanal går den på ? Hoppas du får en fin vecka Britta Kraam

    • Britta skriver:

      Deckare finns det gott om på 9:an och kanske på 8:an ibland:-) Tack Ewa, jag hoppas att du också får en jättefin vecka. Sommaren är ju äntligen på väg…Kram!

  2. erick rondahl skriver:

    Lewis är bäst,önskar dig en skön sommar från en som längtar till hösten och underbara syremättade brittsommardagar.

Kommentera

