Meteorologen Bertil Larsson…

Jag gillar Bertil. Han är ingen Tone eller liknar någon annan av de unga, sprudlande väderpresentatörerna eller meteorologerna. Han är Bertil och visar vädret. Lite tunnhårig, glasögon, rutig skjorta och kavaj. Han ser ut som en lärare på högstadiet. Det är skönt med sådana människor som gör sitt jobb – och gör det bra och det fastnar det som sägs. Alla de andra är också bra, men Bertil är bäst.

Det döps inga barn till Bertil idag, tror jag, men vänta bara, på ett par år kommer Bertil-effekten att visa sig; den trygge mannen som står stolt och rak i rutan – utan frisyrgelé. Det finns inte så många män idag av den sorten och bara det är en stor bedrift…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Meteorologen Bertil Larsson…

  1. Ewa. skriver:

    Jag gillade gamlingarna på tv 4 Bengt Magnusson och en till som också heter Bengt tror jag man ser aldrig dom längre =( Vissa saknar man =) Annars gillar jag Malou har gjort det i en massa år tycker mycket om hennes efter tio som gått nu =) Kraaam och hoppas du haft en fin dag ? =)

    • Britta skriver:

      Jag gillar också Malou och jag tycker det är synd att äldre underskattas i dagens samhälle. De är lugna och trygga, utan stress och bara är…:-) och i regel väldigt kunniga.Strosade en stund efter jobbet idag, det var varmt och skönt och det kändes bara så härligt. Ja, det har varit en jättefin dag idag – hoppas din också har varit fin. Kram Ewa!

  2. erick rondahl skriver:

    Förlåt men jag är så osäker på vad jag tycker om Malou.Ni pratar om äldre som bättre men jag kan ibland känna att Malou med sin villa med svimmingpool i Danderyd känns falsk i sitt medkännande.Ser på efter tio men måste erkänna att jag älskar hennes inhoppare,när hon var i hollywood, Aleksandra Paskalido som jag tyckte gjorde ett mycket bättre och ärligare program.

Kommentera

