Nu måste jag skärpa mig…

Gå ut eller städa? Timmarna går fort när man sitter vid datorn – men nu stänger jag av en stund. Frukosten intagen två gånger (vaknade halvfyra), tre koppar kaffe – saknar jag något? Nej, idag ska jag bara gå ut i livet och mindfulnessa mig. Lukta på lite jord och skrubba golvet med såpa. Kanske baka ett bröd.

Gjorde en supergod pastarätt till middag igår. Idag ska vi prova göra Risotto, för första gången över huvud taget.  Jag tror den ska vara krämig…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Mat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nu måste jag skärpa mig…

  1. Andromeda skriver:

    Min dag började betydligt senare än din och jag har inte fått mycket gjort så här långt. Det är i och för sig inte ovanligt att det blir så för mig… Ha en riktigt bra dag!
    Kram

  2. Britta skriver:

    Jag har inte heller fått så mycket gjort fast jag klev upp så tidigt:-) Jag har i alla fall bakat en kaka och städat lite och nu är Malin här. Ha en bra fortsättning på dagen!
    Kram

  3. Annica skriver:

    Det är nästan ironiskt….precis när jag bestämmer mig för att starta en blogg här på WP lägger AB ner sin blogg så alla ni mina goa bloggvänner kommer hit också!
    =)
    Kram Annica
    http://anonymovanlig.wordpress.com/

  4. herrsspekulerar skriver:

    Hur gick det med din risotto?

    • Britta skriver:

      Med den gick det sådär eftersom det blev ändrade planer; bara kokt ris till en kycklingrätt, men kanske blir det av idag. Jag måste testa någon gång i alla fall, men igår kändes det lite för mäktigt med Risotto som verkar ha en hel del ost och smör i sig. Jag har i alla fall läst receptet:-)

Kommentera

