Ola min Ola – vad gör de med dig?

Idag läser jag i Jan Guillous artikel om Ola Lindholm, Expressen och SVT. Han skriver, citat: ”Det vore oerhört intressant att se hur Expressen och SVT skulle bete sig om Ola Lindholm friades från brottsmisstankar. SVT får väl plocka tillbaks bilderna på sin populäre programledare och släppa spärrarna på SVT Play. Men Expressen, som helt enkelt chansat på en framtida fällande dom, vad gör de? Gissningsvis ingenting, riktar bara sina bannstrålar mot nytt lämpligt offer.”

Jag gillar Ola. Han säger själv att han inte använt kokain. Han är inte dömd. Kan proverna vara felaktiga? Ja, man vet inte än, men han är dömd ändå. Nu senast har han avslutat sitt arbete med BRIS. Wild kids är ett minne blott.

Kungen med sina polare har fester med bikinibrudar och massor med sprit. Vad händer? Han är fortfarande kung och stöder sin frus engagemang i Childhood. Barnen, som växer upp. En del blir bikinibrudar, ett fåtal blir kungar och ytterligare ett fåtal har själ och hjärta och älskar barn och förstår dem på deras villkor. Engagerar sig i Kamratposten och Bris, leker och busar och glömmer inte bort hur barnet inom sig kände sig en gång.

Jag stöder Ola. För hans rätt att vara oskyldig tills något annat visar motsatsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article13063231.ab

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ola min Ola – vad gör de med dig?

  1. Andromeda skriver:

    Jag måste erkänna att jag har noll koll på det där om Ola… Önskar dig en fortsatt fin dag!
    KRam

  2. lindalou skriver:

    Som jag skrev på den andra bloggen 😉 så tycker jag det är vidrigt att media ska ha den makten att köra bort folk från sina uppdrag och arbeten INNAN de är dömda. Tänk om han faktiskt är oskyldig? Usch.

    Kram

    • Britta skriver:

      Jag undrar vad jag skrev för svar i den andra bloggen:-) men i alla fall är det en oschysst behandling. Är det tidningarna som ska fälla domarna eller är det domstolen? Ja, usch!
      Kram

Kommentera

