Hej, det är jag som är Kungen…

hej, det är jag som är kungen

som satt där tvungen

att visa schvungen

för folket i landet

drottningen och ungen

prinsessan med bandet

jag minns mitt valspråk

för folket i tiden

nu tiden är biden

idag den runnit ut

alla mina dagar

har de verkligen tagit…?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Dikt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hej, det är jag som är Kungen…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    *Ler från öra till öra*

    Hemikram

  2. madonnan skriver:

    Vad du kan! 😀

    Ja, undrar hur han kan välja att sitta kvar e allt som skrivits… Hur känns det när man inte har folkets stöd?

    Kram

    • Britta skriver:

      Det kan inte kännas så kul. Jag förstår att han ville ”vända blad”.

      Hoppas du får en fin dag idag. Skönt att vara ledig…

      Kram!

Kommentera

