Mera om Turkiet…

Bilder som Yusuf tog när vi träffades häromveckan. Först en foto på ett foto:-) Jag tog med några foton från Turkiet 1987 som Yusuf fotograferade.

Det här är från vår utflykt. Personen i mörk kalufs som sitter vid vävstolen är jag.

Nästa foto är jag och Yusuf 2011

Nästa foto är på min ex-man, min dotter och jag själv då förstås…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mera om Turkiet…

  1. nina skriver:

    Kul att se kort på dig Britta.

  2. Gunnar skriver:

    Många åker ju till Turkiet nu för tiden. Men 1987 var det väl inte lika vanligt eller?

    Håller Du på med vävning nu också?

    • Britta skriver:

      Nej, jag väver inte. Det var mera för att få en bra bild vi satte oss vid vävstolen.

      Om jag inte minns fel så var 1987 första året som det var riktig charter till Turkiet från Sverige. Vi var i Alanya och allt var superbilligt. Vi skämdes nästan för att vi betalade så lite för mat och taxi osv. Det som var så roligt med den resan var just att vi fick se hur människor bodde. Alla var snälla och vänliga.

      Vi fick tips om att åka till en restaurang som låg ca en timmes bilväg från vårt hotell, något liknande med Curu Picnic och vi anlitade vår vanlige taxichaufför. Och han körde iväg och körde och körde till vi förstod att han inte förstod: han trodde vi ville ut på en picnick. Åh, go to picknick. Till slut kom vi fram och maten bestod av en gryta som förberetts flera dagar. Våra vänner förlovade sig och ja, det var en fin resa…

  3. Britta skriver:

    Kul att du tycker det Nina:-)

  4. herrsspekulerar skriver:

    Blivande svärson kan skatta sig lycklig…han kommer att få en vacker kvinna resten av livet.

    Sådan mor sådan dotter.

    Tycker detta med er träff med en kontakt 87 är helt underbart.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      Visst är det en underbar historia; det kändes fint att träffas igen. ¨

      Tack för komplimangen! och beträffande svärson så har jag en redan. Dottern är sambo sedan några år tillbaka.

      Hoppas du får en fin kväll!

Kommentera

