Efterrättsblogg…

Ja, dagen fortsatte lika bra som den började. Vi gick ned på stan och åt på stans bästa krog. Sedan strosade vi hemåt i solen och när vi kom hem gjorde vi dessert. Inte ofta jag äter efterrätt, men vi köpte tre liter belgiska jordgubbar idag; väldigt goda och samma storlek på allihopa. Misstänker att de är manipulerade på något sätt, men man orkar inte forska i allt.

Nu blev det ett jordgubbspotpurri med en ”dash of” grapefrukt. Vi provade marinera jordgubbarna med vitt vin och lite basilika – och de smakerna var verkligen goda tillsammans. Jag bakade två knäckflarn och fyllde med creme fraiche, vaniljsocker och lite citron, cholkladflarn och så massor med jordgubbar…

Imorgon blir det långpromenad…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Mat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Efterrättsblogg…

  1. ninapinas skriver:

    Åhhhh…nu är det snart dags för jordgubbar! (svenska)
    Jag ska frossa, älskar jordgubbar.

Kommentera

