Så gick ännu en dag…

Med sol! och tennis.

Nadal vinner ja, vad var det, 1,3 MEUR. Det är mycket pengar i vissa sporter, om man tillhör vinnarna vill säga. Det måste kännas underbart att vara en vinnare – veta att man är bäst i någonting. Kanske är det då man växer som människa, eller självförtroendet åtminstone – ”jag kan vinna, jag har förmågan”. 

Man får hela tiden kämpa för att bli bättre, komma framåt, även om man aldrig kanske blir en vinnare i Franska öppna mästerskapen. Ta lärdom av misstagen och försöka bli en bättre person. Utan grus och utan racket – utan redskap – bara jag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så gick ännu en dag…

  1. Andromeda skriver:

    Är man inte duktig på något annat får man försöka bli en bättre människa. Tycker man själv att man blir bättre så stämmer det säkert 🙂
    Hoppas din kväll har varit bra!
    Kram

Kommentera

