Vandrar i ett regn som håller oss tillsammans…

Kommer ni ihåg? Jag mindes idag, när jag stod i busskurens skyddande skal. Pugh, 70-tal och regniga dagar med täcke, böcker och Bravo kola för 5 öre styck. Hallonsmaken var godast. Regnet som smattrade mot plåttaket och trots sommarvärme, så skönt att ligga under täcket och bara vara. Jag tror jag älskade Pugh Rogefeldt. För låtarna, för att han såg lite småhäftig ut och för att jag kunde sjunga hans låtar och för att en av storasyrrorna gillade Pugh.  

Det har blivit sommar idag. När jag kom hem hade syrenerna tagit två kliv framåt. Den lilla blombänken utanför vårt fönster: ja, här är en sommarbild från idag…

Och här kommer Pugh – lova att ni hör låten samtidigt som ni läser min text och tittar på bilden. Sommar.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Personlighet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Vandrar i ett regn som håller oss tillsammans…

  1. sarahmara skriver:

    Jag kommer inte ihåg. Men tycker om att läsa dina inlägg 🙂 . Jag får hålla med om att jag trots att jag föddes-75 gillar Pugh och även hallonkola 😛 .

    kramiz

    • Britta skriver:

      Alla kan gilla Pugh-oavsett när man är född (och hallonkola). Kanske jag fixar klippet snart. Hoppas du har det bra i sommarvärmen Sarah. Kram!

  2. Epazote skriver:

    lite roligt det här. jag har nyligen haft en Pughmania härhemma. Har i några dagar nu gått och sjungit på just den låten, speciellt textraden ”Nisse vad luften ligger kvav, tung och varm som en kyrkogård”

    Jag kommer från samma stad som Pugh, min väninna hängde ihop med hans bror under gymnasietiden. Har sett Pugh live åtskilliga gånger och även haft lite backstagehäng med hela bandet.

    Pugh var den första artist att släppa en platta med ”popmusik med svenska texter”

    Stackars alla som heter Lena när han hade den hiten, och även i dessa dagar börjar man ofrivilligt nynna på dingalingaLena när man hör någon säga att hon heter Lena.
    ha en fenomenalt fin kväll och tack för låten, jag ska lyssna på den igen här genom din länk

    • Britta skriver:

      Vad kul! Det måste vara tankeöverföring:-) Jag hittade en CD förra veckan i mitt ställ med Pughs låtar och jag spelade och städade och det gick så lätt. Ja, vem minns inte Dinga-linga-Lena…

  3. Ewa skriver:

    VIlken härlig sommarbild =)

    Här skulle det bli regn och åska inatt säger dom men det har dom sagt många ggr nu !! Får se om det blir något !

    Ska lyssna på låten nu =)

    Kraamar

    • Britta skriver:

      Här har det bara regnat lite grann idag. Hoppas vi slipper åska.

      Ja, lyssna på låten, där är det mycket sommarkänsla…

      Kram!

  4. ninapinas skriver:

    Vetdu, för ett antal år sedan skulle jag uppleva Pugh igen. Men hu vad besviken jag blev. Vissa ska inte återuppstå. Ungarna flinade och tyckte han var skitdålig.

    • Britta skriver:

      Det är bättre med goda minnen – ja, jag lyssnade på Robban Broberg förra året tror jag det var, fast lite mysnostalgi var det ändå…
      Förstår om dina ungar flinade:-)

  5. Inger skriver:

    Härlig minnesbild! 🙂

  6. Annica skriver:

    Jättefin bild och är man på rätt humör är Pugh underbart bra 🙂
    kram på dig

  7. Britta skriver:

    Ja, vill man bli på bra humör kan man lyssna på Pugh. Sommarfeeling. Kram själv. Hoppas du har det bra!

  8. Andromeda skriver:

    Den där låten är underbart. Liksom vädret just nu 🙂
    Ha en skön kväll!

    • Britta skriver:

      Visst är den! Och ja, vädret är underbart. Det är det här vi har drömt om hela långa vintern. Nu ska vi njuta…ha den gott vännen! Kram

Kommentera

