Jag köpte Expressen idag…

Vissa gör allt för att visa sig lite wild and crazy. Det är andra gången på kort tid jag köpt Expressen, annars brukar jag aldrig köpa kvällstidningar och aldrig Expressen. Kanske är den en liten inre protest mot Aftonbladet som snart tvingar mig, som tydligen stundom lider av separationsångest, radera min blogg. Jag vet, inläggen finns kvar, både på fil och i ny blogg, men den var en del av mig och nu måste jag ”deleta” snart. Ingenting får vara som igår, allt måste förändras. Det sägs att all förändring kommer inifrån – kanske kommer det att hända saker här framöver…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jag köpte Expressen idag…

  1. Andromeda skriver:

    Jag har raderat alla inlägg i AB-bloggen till och med maj månad. De få jag har skrivit under juni är kvar och de ska få vara kvar där. Tänker INTE radera bloggen själv. Men nu känns det som om jag snart är redo att lämna den för gott. Allt är bearbetat och klart för att överge den 🙂

    Önskar dig en riktigt skön kväll!
    Kram

    • Britta skriver:

      Jag kommer nog dit jag också. Det var nog bara en tillfällig nostalgidipp:-) Önskar dig också en fin kväll – i värmen. Kram!

  2. Gloria Mundi skriver:

    Hmm, har också raderat alla inlägg utom ett och ja nu har jag väl börjat vänja mig vid att använda WPbloggen. Men vad jag gillar mkt med AB-bloggen – och vad jag kommer sakna – är hur lätt det är att få kontakt med andra. Man kan bara skrika ut ”XXXX var är du?” så får man svar.

    • Britta skriver:

      Det kom är bra med WP-bloggen är att den är roligare att jobba med, men som du säger det tappar lite i kontakt, man har sin sida och saknar flödet, bara att se att andra är med. Lite isolerad kanske. Roligt i alla fall att så många gått till över till WP. Jag har lagt många bloggar som prenumerationer och när man kollar dem, så finns de senaste inläggen samlade på en sida.

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Jag kommer att radera allt själv när tiden är inne… Aftonbladet ska inte få använda MITT material utan att JAG har kontrollen över det och snack blir kvar… så… så småningom så bygger de nog en ny blogg… fast på WP mallen.

    Hemikramar ♥

  4. ninapinas skriver:

    Klart att det är nostalgiskt.
    Jag tänker på alla de underbara människor som jag lärt känna, de hae jag ju aldrig gjort annars?
    Vilken förlust det hade varit.

    • Britta skriver:

      Du är en av de första bloggarna som jag lade märke till på AB. Jag kommenterade nog aldrig så mycket hos dig, men du fanns där ändå. Kanske lade jag märke till dina ord, dina funderingar – i det tysta.

  5. ninapinas skriver:

    Det tysta duger bra det med.
    Kul att höra, tack du 😉
    Ha en fin helg.

Kommentera

