Ångkokta grönsaker…

Har upptäckt min kastrull för ångkokning i helgen. Morötter, grön sparris och purjolök och till detta ungsstekt lax och kokta ägg och andra gången stekt torsk. Har ni inte testat att ångkoka förut – gör det. Smakerna blir helt fantastiska! Grönsakerna blir spröda och ändå med tuggmotstånd och så nyttig man känner sig sen:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Mat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ångkokta grönsaker…

  1. suttecity skriver:

    Klurat länge på att testa – får leta upp någon att köpa. IKEA nästa kanske ? 🙂
    Trevlig kväll! //L

  2. Anna skriver:

    Jag glömmer alltid bort att jag har en! Tack för påminnelsen!

    • Britta skriver:

      Varsågod Anna:-) Jag hade min längst bak i kastrullskåpet, men nu står den längst fram. Här kommer det att bli mera ångkokning framöver. Ha en fin kväll!

  3. ninapinas skriver:

    Om jag skulle ta och vara nyttig då?
    Nä…det är jag en annan dag. 😉

  4. snawitz skriver:

    Är inte överförtjust i kokt mat, oavsett vad det gäller

  5. herrsspekulerar skriver:

    Det var länge sedan jag gjorde det sist, så pass länge sedan att jag glömt bort hur det blev. Är nog läge att göra ett nytt försök.

    • Britta skriver:

      Jag undrar om folk ångkokar numera? Jag fick idén att testa min när jag åt en sallad ute på en restaurang och sparrisen var sådär härligt krispig och inte alls mjuk och saggig och då tänkte jag att kanske är ångkokning knepet. Kan vara så…ha en fin kväll!

Kommentera

