Jag tror minsann leverpastej är nyttigt…

Framför allt tror jag det

de dagar som bussen beslutar sig för att strunta i att dyka upp enligt tidtabell och den stackars människa som tålmodigt står i en busskur med snålblåsten vinandes runt fotknölarna, får vänta 30 minuter tills nästa buss behagar dyka upp.

de dagar som är dagar som växlar mellan hopp, förtvivlan, glädje och ilska. De dagarna kallas ibland måndagar.

de dagar som temperaturen åter är normal, svensk sommartemperatur, dvs 12° C (ja, plusgrader) mot helgens 31° C.

de dagar man upptäcker att Aftonbladet erbjuder till sina läsare pocketboken ”Den motvillige monarken” för 39 kr och dessutom har den inbunden och som CD-bok i sin lilla nöjesshop, efterlyser bilder från årsdagen av Bröllopet mellan Victoria och Daniel och som grädde på kungamoset en TV-snutt med en rubrik: Kungen borde abdikera. Vad vore Aftonbladet utan Kungen?

de dagar Aftonbladet ”försöker debitera mig” för plus-abonnemanget och jag upptäcker för vilken gång i ordningen vet jag nu inte, att alla nya PLUS-kunder får grillboken ”Grilla mera” – UTAN extra kostnad.

de dagar man önskar att någon herre skulle lyfta på hatten för en när man går över gatan och säga ”Åh damen” – ni är verkligen en trevlig uppenbarelse” – men ingenting av detta slag händer.

När alla dessa saker på ett underligt sätt sammanfaller, är tjocka skivor leverpastej på en GottGräddat med stråk av äpple det enda som hjälper. Det sägs att sanningen finns i vinet – men äkta tröst finns bara i fet leverpastej…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag tror minsann leverpastej är nyttigt…

  1. fabostintan skriver:

    Undrar om det finns måndagar i himlen? :)) Skulle inte tro det om det nu är det himmelriket dom säger att det är
    Hoppas du får en skön kväll

  2. madonnan skriver:

    Ett härligt inlägg! Jag gillar dina betraktelser 😀 😀

    Kram

  3. Annica skriver:

    Kan bara hålla med madonnan – dina små funderingar är helt underbara!
    *ler*
    kram

  4. Andromeda skriver:

    Förutom allt annat så är leverpastej väldigt gott:-) Du skriver superbra Britta!
    Kram

  5. herrsspekulerar skriver:

    Leverpastej är riktigt gott, framför allt grov dansk sådan.

  6. Gunnar skriver:

    Just leverpastej är svårt att fresta en vegetarian som mig med men annars är den säkert nyttig.

    Jag överväger att lämna Aftonbladet plus när bloggen läggs ner. Det var ju liksom huvudanledningen till att jag använde det.

    • Britta skriver:

      Jag har också funderat på det, men har inte bestämt mig ännu. Ibland är det artiklar och sånt jag vill läsa och då är plus ett måste. Men anledningen att just läsa Aftonbladet kanske minskar framöver. Ha det så gott Gunnar (utan leverpastej då:-)

Kommentera

