Säg mig vilka rabattkuponger du har på ICA…

så ska jag säga dig vem du är:-)

Här får ni en liten glimt från mitt rabatterade liv:

20%
Uncle Bens ris, valfri (”-Har vi ris? Nej, tror inte det. Vi köper ett paket”, därav rabatten och de fem paketen i skafferiet)
Bong buljongfond, valfri (kan liva upp vilken gryta som helst)
Mums-mums 4-pack (ja, något måste man få unna sig)
Bacon Tulip (den godaste:-)
ICAs tacokryddmix (alla dessa fredagar)
Varma koppen (snabblunch)

15%
Torra såser (hör till ovanligheten)

och sist men inte minst, men med bara 10% rabatt 
Frysta kycklingfiléprodukter från Guldfågeln (grillad, kokt, stekt, i gryta, hel, halv, klubbor, lårinnerfilè, ja, kycklingvingar funkar också bra)

Hey…..what did you expect…..  

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Mat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Säg mig vilka rabattkuponger du har på ICA…

  1. ninapinas skriver:

    Lite kul är ju också vilken stl man har på bonuschecken: Vi har 75:- (hmmm…)
    Varorna: Färdig potatisgratäng (jo jatackar ja!), rödlök, salsa, pesto, djupfrysta hallon, felix färdiga köttbullar, Lantkakor.
    Jepp….analys?

    • Britta skriver:

      Ni är inte vegetarianer
      NI gillar fläsk- och oxfilé (därav potatisgratängen)
      Ni handlar mat för ca 3500 i maj
      Grillat är gott!
      Till efterrätt ofta glass och hallon
      På vardagarna ska det gå snabbt med maten, makaroner och köttbullar är ett säkert kort och gärna något sött till kaffet:-)

  2. ninapinas skriver:

    Eller så……kör vi ofta med färdiglagat. (lata)
    Om det vore så väl att vi låg på den summan så…snarare dubbelt.

    • Britta skriver:

      Jag är ensam under veckorna och då har jag märkt att jag blir mer och mer lat med maten, det känns inte så stor vits att göra några större utsvävelser då eller göra något som tar lång tid. Fast om jag är riktigt sugen händer det att jag kan göra några pitepaltar efter jobbet.

      Det var många fina recept i Buffé idag – allt såg så gott ut.

  3. Andromeda skriver:

    Jag brukar handla på Coop så jag är inte med i erat gäng 😉
    Kram

  4. snawitz skriver:

    Inga kuponger från ICA här, handlar inte i den kedjan pga att jag inte gillar deras butiker
    who am I?

  5. Gunnar skriver:

    Vi handlar mest på coop men är lika kartlagda för det.Det märker man på den riktade reklamen som kommer i brevlådan.

    Utnyttjar nog inte så mycket rabatter i butiken men tjänar massor på att anänvda coops resecheckar på hotell.

    • Britta skriver:

      Det lät som en bra rabatt – resecheckar på hotell! Ja, vi är nog mer kartlagda än vad vi tror, men på något sätt accepterar man det. Det började med personnumret och sedan har det bara fortsatt.

  6. Ewa skriver:

    Har varit lite dålig på att handla på ica nu blivit mest willys .

    men sist fick jag på te hmm mycket underligt dricker bara 5-8 koppar te om dagen =)
    och på hundmat ,, ehh också märkligt 😉
    Och på Bearnaise ( torrsåser )
    och som du Fond =) det kan man ju inte leva utan hehe .

    Kraaam

    • Britta skriver:

      Hundmat, te och bea:-) Det är ju egentligen ganska bra att man får rabatt på de grejer som man verkligen behöver. Hoppas du har det bra Ewa. Kram!

  7. Epazote skriver:

    oj hoppsan
    mina kuponger handlar mest om frysta wokgrönsaker, keso, tonfisk, hårfärg, mineralvatten

    undrar vad hur det kan tydas?

  8. Annica skriver:

    Jag känner att det är riktigt läskigt att det finns någon som sitter och har koll på vad vi handlar…..urk….känner mig övervakad….
    Men ha en bra fredag i alla fall
    kram från mig

    • Britta skriver:

      Dagens teknik har gjort det möjligt och frågan är om det är så vi vill ha det, men det är nog svårt att vrida klockan tillbaka. Fredagskvällen – so far, so good. Hoppas det är så för dig också. Kram Annica!

  9. Epazote skriver:

    i ärlighetens namn. de första gångerna jag fick hem de där bladen från ICA, jag tyckte inte alls om det. Brukar till och med försöka undvika att handla just de produkterna som de vill fortsätta att styra in mig på.

    • Britta skriver:

      Jag kan ändå tycka att det är bättre att få rabatt på de varor man köper ofta än de andra man aldrig köper, men visst är det en grad av kontroll. Hoppas du får en fin dag. Kram!

Kommentera

