Många före mig…

har uttryck precis det jag tänker skriva nu: jag är så otroligt glad över vad bloggen ger mig. Inte bara att jag har tillfälle att uttrycka vad jag känner inom mig, men att det finns människor som jag aldrig träffat i verkliga livet som jag känner sådan sympati för och som ger mitt liv mervärde. Olika till uttryckssätt kanske, men ändå är det djupt mänskliga något som förenar – lika funderingar, lika tankar om livet, kärleken och tankar om det här svåra ibland med att vara människa. Att bara vara och att det duger gott; kanske är det – det bästa av allt…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Blogg och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Många före mig…

  1. Andromeda skriver:

    Bloggen har gett mig mycket mer än jag någonsin förväntat mig 🙂 Hoppas du har en fin kväll och önskar dig en riktigt trevlig helg!
    Kram

  2. Annica skriver:

    Kan bara hålla med, att börja blogga för fem år sedan var det bästa jag gjort!
    🙂
    Ha en fin dag vännen
    kram

  3. ninapinas skriver:

    Ja, tänka på alla dessa mäniskor som jag fått lära känna och vara en del av deras tankar. Det är stort, faktiskt.
    Jag har en tes om att det ger mig mer än alla ytliga bekanta irl, de som kommer och går som man aldrig riktigt lär känna för man tar sig aldrig tiden.

    • Britta skriver:

      Det är mycket tankar som ventileras och det som rör det inre, som man kanske inte pratar med människor annars om, och då känns det som om man lär känna någon fast man aldrig träffats. Det är lite fascinerande. Hoppas du har en fin dag Nina!

  4. herrsspekulerar skriver:

    Man får ju förmånen att ta del av folks djupare tankar, får möjligheten att diskutera dessa tankar med dom på ett djupare plan, allt på ett sätt som man oftast inte kan göra i det ”normala” livet.

    Även om jag inte har tid att blogga lika mycket som förr så är det härligt att kolla in ibland, lära sig mer om andra och sig själv genom att läsa andras bloggar.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      På något sätt lever man ett parallellt liv, det som pågår inom en och det yttre; inte för att jag säger att de inte sammanfaller då och då, men just tankar som du skriver på ett djupare plan är inte något som man vanligtvis diskuterar vid ett fikabord. Där läser man inte upp någon dikt…Människan har ett behov av få uttrycka sig om det som verkligen berör och det ser man ju bara i alla dessa böcker som skrivs och som blir lästa av alla andra.

Kommentera

