Jag gråter till musik…

Alla dessa minnen och känslor som finns i musik. Jag har haft en gråtstund. Några sånger som garanterat gör mina ögon blanka är She med Charles Aznavour och Miracle of Love med Eurythmics. Det är måndag, ja. För att liva upp mig efter Gabriellas sång och Ainbusks ”Se mig för här är jag” blev det…ge den 10 sekunder bara.

Perfekt musik att somna lycklig till…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag gråter till musik…

  1. lindalou skriver:

    Musik är glädje och nostalgi. Just nu lyssnar jag på the Arks samlingscd. De är väldigt bra att skråla med i.
    Kram

    • Britta skriver:

      Man har så många minnen med musik eller så känner man bara mycket för en låt för att den är så bra. Jag tror man får ut lite känslor när man lyssnar på musik – det känns gott inom en i alla fall. The Ark har jag inte lyssnat så mycket på, men jag har en del andra samlingscdar:-)

      Kram!

  2. Ewa skriver:

    Musik kan betyda så otroligt mycket vissa sånger har man ju väldigt speciella minnen till andra kan man känna igen sig i texten i osv ,, klart man blir berörd , jag blir oerhört berörd av vissa låtar ..

    Och kan helt försvinna in i mina tankar när jag hör andra ,, påverkad blir man på både gott och ont =)

    Eller AV gott och ont kanske 🙂

    Hoppas du har en fin dag , Stora Kramar från Gotland 🙂

    • Britta skriver:

      Ja, man blir berörd av musik. Jag lyssnar mindre på nu än förut, tror jag ska börja ha musik på här hemma mera. Dagen har varit bra, i alla fall har den gått väldigt fort. Snart är det midsommar, men här blir det ett firande i det lilla formatet och vädret verkar ju inte bli vidare bra heller – men skönt ändå.

      Hoppas du har det bra och att du får fina dagar framöver på din fina ö:-)

      Kram!

  3. Fotografen skriver:

    Du ligger på 15:e plats i gissningsleken.

  4. ninapinas skriver:

    Jag gråter också till musik, ofta. Viss musik har minnen med sig, det är svårt att stå emot.
    Får tårar i ögonen till klassisk musik också, även till dans.

    • Britta skriver:

      Musik är så förknippad med minnen, så det är inte underligt att man gråter ibland. Sedan finns det låtar som gör en glad. Det finns underbar klassisk musik, då man blir uppfylld av musiken.

Kommentera

