Idag blir det midsommartapas…

Vi tänker göra vinkokta musslor idag. Jag har aldrig gjort det förut, men när man gör något för första gången kan väl en midsommarafton passa alldeles utmärkt. I en av dagens matkassar lades också ned ett paket färska lasagneplattor, för här ska bli ravioli fyllda med skaldjur, persilja och buffelmozzarella. Ingen liten sill här så långt ögat når, ingen nubbe, men prosciutto och som en extra rätt kokta rödbetor med getost, honung, ruccola och rostade pinjenötter.

Alla midsomrar som passerat; två förlovningar, bröllop, camping, fester, fiske, parmiddagar, brännbollsspel och grillning. Ikväll blir det midsommartapas – en helt ny grej på midsommarlistan…!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Idag blir det midsommartapas…

  1. ninapinas skriver:

    Ja varför inte?
    Man gör som man känner för tycker jag, inte vad som förväntas att göra.
    Själv ska vi äta sill i massor, och lax, räkor mm. Så är det med en svåger i fiskbranschen.

    Ha det fint.

  2. Epazote skriver:

    låter som en härlig midsommarmat.
    här blir det mer det klassiska, bara jag och tösen, det räcker med det viktigaste. Hon ska iväg till vänner sen och jag ska mysa för mig själv framför TVn, se en film och ha det lugnt och skönt.

    ha en fenomenalt fin midsommar.
    kram

    • Britta skriver:

      Så härligt det låter! Vi är också bara två ikväll. Dottern firar med sambo och hans familj. Imorgon åker vi till släkten och hälsar på. Önskar dig en jättefin midsommar!

      Kram

  3. Andromeda skriver:

    Det blir varken sill eller snaps hos mig heller 🙂 Glad midsommar Britta!
    Kram

    • Britta skriver:

      Glad midsommar! Vi har som hastigast varit iväg och kikat på en midsommarstång och köpt nygräddat tunnbröd i bagarstuga. Nu diggar vi 60-talsmusik. Önskar dig en fin midsommarafton. Kram!

  4. Inger skriver:

    Spännande! Här har vi kört mer traditionellt, men tapas låter gott!

  5. Tant Otto skriver:

    Gott..här blev det mer traditionellt…färskpotatis..och lövbiff…ingen sill här inte.
    Men jordgubbar och grädde och en cupcakes till kaffet…sen bär det av till jobbet!

    ha en go glad midsommarhelg..
    kram

  6. herrsspekulerar skriver:

    Det där var riktigt lockande…nästa midsommar så får du gärna bjuda in mig och Fru S för det där verkade riktigt gott och en bra start på en trevlig kväll.

    Själva så firade vi på Bakken (nöjesfält i Danmark), käkade gott och åkte en massa karuseller.

    • Britta skriver:

      Ni verkar också ha haft en trevlig midsommar:-) Vi hann med en tur till Norrbotten också – det är ett speciellt ljus ”hemma”, som är sommar för mig.

  7. Gunnar skriver:

    Tack för mattipsen! Vinkokta musslor låter särskilt gott!

    • Britta skriver:

      Musslor blir det garanterat någon fler gång. Såg på TV ikväll ett annat recept med musslor som jag ska testa där man fräste bacon, vitlök och vårlök och sedan spädde på med äppelcider, sedan i med musslorna och sedan lite grädde ovanpå det…

Kommentera

