Vilken härlig dag…

Dagen före semester. Tjohooo. Jag menar fast man har ett bra jobb, är det ju skönt med lite ledighet. Jag har suttit ute en stund efter jobbet i en solstol och löst sudoku och tittat på ett slags ogräs i den lilla blomrabatten. Nej, jag klev inte upp och tog bort det; jag bara konstaterade att jag kände igen ogräset. Tog sedan ett par gröna blomstöd och svepte om de två pionplantorna. Det är sex pionknoppar på dem och knopparna börjar spricka nu. Vi bor i hyreshus, ett äldre trähus och vi har bottenvåningen och en liten altan och en liten blombänk utanför köksfönstret.

Jag kände mig så fridfull där jag satt, som om allting omslöt mig, igår och imorgon, solen och värmen. Doften av gräs. 

Allt hänger egentligen på känsla. Hur det känns. Inombords och runt omkring. Hur du möter mig och hur jag möter dig. Hur vi möter varandra. Varje dag. Om vi orkar se varandra i ögonen, verkligen se. Inte blunda. Inte titta bort. Våga möta blicken. Våga le. Men allt hänger på känslan. De som kommer inifrån och fyller med så många saker, som ibland sköljer över, som vågor. Tills de avtar, saktar in. Idag kände jag en stilla glädje. Rofylldhet. Så länge sedan jag kände just den känslan att jag nästan glömt att den fanns. 

Jag tror att semester är precis vad jag behöver nu…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vilken härlig dag…

  1. Andromeda skriver:

    Som vanligt skriver du bra och jag kan nästa känna din känsla när jag läser… Jag har också haft en härlig dag. En dag till så har halva min semester gått. Fortfarande är alltså mer än hälften kvar 🙂 Ha en skön kväll!
    Kram

    • Britta skriver:

      Du har många fina dagar kvar på din semester! Tänk att det är en speciell känsla just då man blir ledig och i år är jag ledig fem veckor. Det känns lyxigt värre.

      Kram!

  2. Annica skriver:

    Tänk, jag blir alltid så glad av att titta in till dig, du är som en vitamininjektion som får en att orka lite till med dina fina ord…..
    kram igen

    • Britta skriver:

      Så härligt! När jag känner mig låg någon dag ska jag tänka på det. Att jag faktiskt är ett tillskott av något bra. Kram Annica!

  3. vaelkommen skriver:

    Ja våga. Våga ge mej det jag ger dej när vi möts. Fint skrivet.

Kommentera

