Jag tänker inte sova mera inatt…

Klockan är kvart över två och jag har redan hunnit med att skriva en lång kommentar. Om kvinnor och män. Nu är det snart morgon och jag har fått några timmars sömn. Natten är ljus och jag vill inte sova mera. Såna här nätter är som en söt hallonkaramell – i övergången mellan natt och dag.

Jag går på semester idag och jag funderar på om jag ska baka en kladdkaka och ta med till jobbet. Kanske. Vissa tar alla tillfällen i akt för att fira:-) Nu är kaffet bryggt och en ny dag  har börjat. Jag fick sån lust att skriva kramelikram, bara för att.

Edit: Kladdkakan är i ugnen och hallonen framtagna ur frysen. Solen verkar lysa idag också. Stan är lugn, allt är stilla. Min stund på jorden.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Tidiga morgnar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag tänker inte sova mera inatt…

  1. Andromeda skriver:

    Du låter positiv trots att din sömn inte verkar vara vad den borde. Hoppas då får tillfälle att sova bättre och vila upp dig ordentligt under din semester! Dina arbetskamrater blev säkert glad över det du hade med dig till jobbet 🙂
    Kram

    • Britta skriver:

      Nu är jag hemma och semestern har börjat! Det kommer att bli skönt med lediga dagar och sovmorgnar (och inget bakande:-) Här regnar det idag, fast det är fortfarande varmt.
      Kram!

  2. Tant Otto skriver:

    Ha en skön semester…
    Kramelikram

Kommentera

