Wendela har alltid så roliga reportage…

Hamnade av en slump på Wendela; ja, det var väl rubriken som drog förstås:

Sjuksystrar i utvik – för välgörenhet

Det visade sig citat att: ”I välgörenhetens namn har finländska Maria sjukhus akutpersonal poserat för pinup-kalendern ”Akutens änglar”.” vidare kan man läsa:

”– Att porträttera sjuksköterskor och speciellt läkare som pinup-artister är inte passande enligt alla men vad man än gör här i livet så stöter man alltid på patrull. Men vi är jättenöjda med resultatet, säger Susanna Gärdström.”

”Intäkterna går till finska Röda Korsets skyddade boende för ungdomar.”

http://www.aftonbladet.se/wendela/article13252494.ab

På bilderna i Wendela kan man se glada pinuppor tillsammans med (surprise) män i doktorsrockar. Det här stör mig och jag funderar vilket huvudmotivet egentligen var: Att hjälpa eller att posera? Och är det verkligen sant att ”vad man än gör här i livet så stöter man på patrull?” Nej, jag tror inte det eller rättare sagt så vet jag att det inte är så.

Jag kan inte riktigt sätta ord på vad jag tycker – men det känns inte helt rätt…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Wendela har alltid så roliga reportage…

  1. herrsspekulerar skriver:

    Jag tycker det är fel, visst det är för ett bra ändamål, men jag tycker ärligt talat att det sänder fel signaler. Visst om man hade varit öppen med att man tyckte det var en grej som gav en själv något, att det samtidigt kan användas till något gott, när man gör tvärtom så blir det fel signaler. Så ser åtminstånde jag på det hela.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      Det är ungefär som jag tänker. Jag får känslan av att man vill visa upp sig i pinuppkläder och gör en välgörenhetsgrej av det. Varför inte bara stå på gatan ett par timmar med en insamlingsbössa för Röda Korset?

  2. Annica skriver:

    Men huvva, tur ingen kommit med den iden här hos oss…..
    Nästan lika läskigt som att gnussa hehe
    Hoppas du har en bra dag
    kram

    • Britta skriver:

      Ja, jag vet inte vad som är värre – pinuppor eller gnussande:-) här är det bara fint. Värmen är tryckande och motionsrundan på Maxi avklarad. Nu är det bara att njuta av dagen. Hoppas din dag också är bra.
      Kram!

  3. Leif Nilsson skriver:

    Herregud, brandmännen har gjort en mycket mer naken och porrig kalender i många år, det klagas det aldrig över. Men så fort det är kvinnor som viker ut sig blir det liv i luckan, även om man inte kan kalla dessa bilder vika ut sig.

    • Britta skriver:

      Nej, jag kallar inte riktigt bilderna att vika ut sig, men det känns ändå inte rätt. Dessutom den påklädde manlige doktorn som står bredvid. Det sänder ut fel signaler – tycker jag.

Kommentera

