Min lördag i bilder…

Morgonen började med den städning som jag somnade ifrån igår kväll och fortsatte till kylar och frysar. Ja, vi har två identiskt lika ståendes bredvid varandra med kyl och kyl på toppen och frys och frys på ”bottenplan”. Molto pratico. Man har allt i ögonhöjd som man använder sig av varje dag. Maxi nest. Detta drömställe för de personer som vill ha space runt omkring sig.

Gick ut på vår lilla altan och tog några foton. Först basilikan som luktar så gott..

 

 

 

 

 

Pionen håller på att slå ut…

 

 

 

 

 

 

 

Kryddväxterna tar sig i krukan…

 

 

 

 

 

Kanske en nejlika?

 

 

 

 

 

och sedan en macka med rökt lax…

Glömde blomlådan:-)

 

 

 

 

Idag är det varmt och vi ska grilla ikväll. Sommaren är allt bra underbar…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Min lördag i bilder…

  1. Gunnar skriver:

    Låter praktiskt med kyl/frys men innebär det att Du inte har nån sval?

    Vad har du för kryddor? Vi har försökt med en liten perenn krydd-rabatt men det mesta frös bort i vintras.

    • Britta skriver:

      Nej, ingen sval, utan två likadana högstående kombinerade kyl- och frys och med handtagen vända mot varandra i mitten. Kryddorna är rosmarin, mynta, oregano, timjan och persilja; och jag satte dem i somras, delade på plantor som jag köpte på affären. Så de har inte övervintrat, utan är nya för i år. Men, det känns lite lyxigt att bara gå ut och klippa lite persilja eller repa av lite rosmarin när man behöver. Ha en bra dag!

Kommentera

