Vad har hänt med Morden i Midsomer…

I och för sig har man sett så många avsnitt med Barnaby, hans fru och dotter att ja, man kan dom lite ute och innan – men de hade ändå charm. Om sanningen ska fram så har jag i mina dagar sett fler inledningar än avslut av Morden i Midsomer. Igår var det andra avsnittet med den nye Barnaby, kusinen. Jag stod och strök och hade TVn på. Det var därför jag inte somnade. Jag kunde ha gjort det annars, av tristess och en konstig handling som inte alls är Morden i Midsomer-stuk. Jones som desperat, deprimerad ungkarl och en story som var så osannolik att Kalle Anka framstår som ren dokumentärfilm.

Nej, ska man se Morden i Midsomer passar det lika bra med en repris från 2006. Man har totalt glömt bort vad avsnittet handlade om och man har inte sett slutet…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Vad har hänt med Morden i Midsomer…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Det var ju tur att jag inte följer den serien då? =0) Jag skulle bli tokig…
    Hemikram

    skjut den här pilen ▬▬▬►till alla Du bryr dig om. Om du får 5 tillbaka, är du verkligen älskad ; )
    ♥¸.•´¯`♥ **
    (⁀‵⁀) ~ ~ ~.
    `⋎´ `¸.•°*”˜˜”*°•`

  2. kerstin skriver:

    håller med du 🙂 jag lämnade tv:n efter 15 minuter, men ungarna höll i hela avsnittet.
    ha en skön dag, kram k

    • Britta skriver:

      Däremot är Lewis bra, du vet han som var med i Kommissarie Morse och har en egen serie nu. Lite småbitter även han, men på ett ganska skönt sätt. Ha en toppendag du också. Kram!

  3. Lindalou skriver:

    Jag kollar inte heller på det men jag ser ju knappt på tv faktiskt. Märkligt med sant. Sätter jag mig är jag upp och går efter 5-10 minuter.
    Hoppas du har en fin sommar

    Kram

    • Britta skriver:

      Jag tittar för mycket på TV, men nu har jag tänkt trappa ned:-) Det är härligt, vädret är bra och det semester. Det känns riktigt skönt. Hoppas allt är bra med er också och att dottern blir piggare och piggare. Kram!

  4. ninapinas skriver:

    Det var några år sedan jag slutade titta på Midsommer, för de verkade likadana allihopa avsnitten, det gjorde mig uttråkad. Förr avgudade jag den serien. Tänk vad man ändrar sig?
    Nu kollar jag på The Mentalist på 3:an, den är jättebra (går inte nu), och utan SYTYCD kan jag inte klara mig utan. (So you think you can dance).

    • Britta skriver:

      Jag har aldrig tittat på The Mentalist (bra tips), men börjar man titta på en serie blir man snabbt biten. Jag har slutat med CSI och Criminal minds och liknande serier. Även Allsång på Skansen:-) och det gjorde jag för ett flera år sedan.

  5. Jag skriver:

    Så olika det kan vara! Jag tycker faktiskt om den här tjommen som ska föreställa Barnabys kusin! Jag såg andra avsnittet med nöje igår – och storyn i har väl alltid varit högst snårig och osannolik!?

    • Britta skriver:

      Smak och tycke är så olika:-) Det kan också vara så att man är inställd på John Nettles karaktär att ingenting annat duger. Kul att du gillade serien (och jag har ändrat högst samt mitt eget tillat istället för tittat – det måste vara värmen) – och fler avsnitt kommer väl framöver, så kanske man kan ge kusinen en ny chans!

  6. Jag skriver:

    Då säger vi så här: ta nu bort högstkommentaren och sen har du helt fria händer att rätta om du ser en självklar felstavning i mina kommentarer hädanefter!

  7. haggann skriver:

    Det senaste avsnittet, igår, var lite knepigt… det dröjde nästan en halvtimme innan det första mordoffret dök upp… det var några intressanta karaktärer med, men handlingen var på nåt sätt lam…

    • Britta skriver:

      Ja, den saknade lite stuns. Lite utslätat, men man sitter väl framför TVn nästa tisdag i alla fall för att kolla om det blir bättre. Ha en fin dag imorgon!

Kommentera

