Jag inser att det inte är försent…

när jag lyssnar på Sommarkväll och Anders Borg och Martina Haag är gäster och jag får höra att Borg hade 1:a i betyg i matematik och Haag gick ut skolan med 1,7 i medel…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag inser att det inte är försent…

  1. suttecity skriver:

    Aha! Jag kanske skulle slå till och bli finansminister i framtiden 🙂 Men mina betyg var nog för höga 😀

    Var det inte samma visa med Bosse Ringholm?
    Jösses.

    • Britta skriver:

      Jag hade 2:a i gymnastik:-) Funderar på att bli gymnast…
      Lite kul ändå att allt inte står skrivet i betygen – saker kan ändras.
      Hoppas du har en fin lördagskväll!

  2. mogi skriver:

    Ja, vad säger man…
    Inget förvånar längre…

    Sommarkram från Mogi

  3. ninapinas skriver:

    Jag tänker att de nog inte passade in i skolan, många begåvningar gör ju inte det. Sättet att lära mm. Alla ska ju vara likadana, ingen får ju sticka ut. Kanske?

    • Britta skriver:

      Ja, det är klart att de är begåvade och Haag berättade att hon kände att livet pågick utanför skolan istället för i skolan. Borg sysslade nog redan då med politik och hade annat han gjorde. Sedan har man hört om de som idag är konstnärer och fick låga betyg i teckning eller de som fick höra att de inte hade något läshuvud osv. Det gäller nog att uppmuntra eleverna istället för att alltför lättvindligt dra förhastade slutsatser om deras framtid. Puh – vad varmt det är. Kanonsommar. Jag orkar knappt skriva:-)

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Jag blir mörkrädd av samma information…

    Men det skiter sig hur som om du lyssnar på detta förstår du…

    Hemikram

  5. Jag skriver:

    Jag säger nog som Hemimamma. Inte konstigt att vi har det som vi har det just nu.

  6. Britta skriver:

    En etta innebär nog att man inte alls var närvarande på lektionerna…

Kommentera

