Bloggen går på tomgång…

Det är sommar och sommarlunken har infunnit sig. Det känns som om jag varit ledig en månad, fast i verkligheten är det bara en vecka. Långa, varma dagar som aldrig tar slut – fast början av veckan inte erbjöd det bästa vädret. Det är de fina dagarna man minns speciellt, kanske för att man är så fokuserad på det som är bra och att man känner sig extra glad och uppåt. Jag promenerar varje dag och tanken är att den här semestern ska få mig i bättre form. En slags helrekonditionering.

Jag vill tänka – att det spelar roll – vad än det är – så har det betydelse. Att vad jag tänker inte behöver vara sanning. Alla bär på sin sanning. Sin uppfattning av livet. Alla har en egen…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Blogg och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bloggen går på tomgång…

  1. Gunnar skriver:

    Låter skönt. Jag jobbar hela juli ut men det går att njuta av sommaren ändå.

    Va bra att Du promenerar! Det ska jag också göra när jag blir ledig. Bästa formen av motion (säger en f.d motionsdåre som blivit visare med åren)

    Ha en fortsatt trevlig semester!

    • Britta skriver:

      Tack! Ja, promenader är bra. Känner redan att rundorna går lättare och lättare; en på morgonen och en på kvällen. Så du jobbar hela juli. Jag läste att det kommer att bli härligt väder i augusti och vi får hoppas då att den prognosen går in.

      Hoppas du också har det riktigt bra!

  2. madonnan skriver:

    Så är det verkligen, att vi uppfattar Livet och händelser så olika…
    Hoppas att du har en bra och vilsam dag, njuter av semestern till fullo!

    Gillar din blogg; så trivsamma tankar att ta del av 🙂

    Kram

    • Britta skriver:

      Hej och tack! Är du tillbaka från din härliga semester på Kreta? Hoppas det fina vädret stannar kvar i Sverige och att du får en fortsatt trevlig semester.

      Kram!

  3. ninapinas skriver:

    Ja…min blogg går också på tomgång, det finns så mycket annat trevligt att göra nu.
    Eller hur?
    Ha det fint.

  4. herrsspekulerar skriver:

    Verkar som dom flesta njuter av livet utanför bloggen och det är väl tur det, att bloggen inte är trevligare än det riktiga livet.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      Det är som det ska vara. Lite lojt bloggskrivande. Det är skönt när man prioriterar annat än datorn när man är ledig. Ha en fin fortsättning på ledigheten!

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Jag försöker också komma igång med att röra på dödköttet… =0)

    Hemikramar ♥

  6. skvitt skriver:

    Och då har jag en svampskola hemma hos mig så ni inte äter av giftig svamp, men ändå vågar er på mer än kantareller!
    Det är samma undervisning som förra året:
    http://skvitts.wordpress.com/2011/07/13/undvik-svampdoden-%C2%AB-skvitts/
    Trevlig semester!
    /Skvitt

    • Britta skriver:

      Den måste jag kolla på, men den enda svamp jag plockat förutom kantareller (och kantarellerna är inte många heller, tror inte jag har ”svampögon”) är murklor. FInns ingen annan svamp att förväxla den med, fast nu är det väldigt länge sedan.
      En trevlig semester önskar jag dig ocksä!

Kommentera

