Börjar känna igen mig själv igen…

Den här semestern är rena medicinen. En kur mot trötthet. Jag sover drömfritt och lätt på nätterna, vaknar fortfarande tidigt ibland, men jag kan somna om och jag vaknar utvilad och smått lycklig. Vi är hemma, än så länge, och när vädret bjuder åker vi ut till havet, till en liten vik, och solar och badar lite grann och äter sallader, jordgubbar och vattenmelon. Igår köpte vi en färsk röding och till middag ungsstekte jag den till kokt potatis och guess what, sallad och jordgubbar.

Jag njuter av stunden, i just detta nu och har kopplat bort allting annat. Varje dag är som en ocean av tid och jag tänker inte att den går, för den kommer till mig. Varje dag. Det är som om jag hoppat tillbaka till en av mina barndoms somrar. Allt som händer just nu är att något vitt, ulligt moln drar förbi. Och när aftonen kommer, finns hela dagen kvar. Det känns som om jag möter mig själv och säger: Jag känner igen dig, visst har vi träffats förut? Du är dig lik. Vad trevligt att se dig igen. Vi måste hålla kontakten. Oftare. Jag vill gärna träffa dig igen…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Börjar känna igen mig själv igen…

  1. suttecity skriver:

    En sådan semester skulle alla få ha! Härligt att läsa.

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Så ska en semester vara… inte som hos oss, med husutbyggnad =0(

    Fast det är ju nödvändigt och hellre på sommaren…

    Hemikram ♥

  3. Britta skriver:

    Semestern är ju den lediga tid man har för att göra något åt sig själv, så husutbyggnad kanske är rätt så bra ändå:-) och så skönt sedan när det är färdigt..
    Kram!

  4. Filosophia skriver:

    Så härligt det låter. Du är verkligen värd en sån semester och jag hoppas att den känslan ska hålla sig kvar länge även efteråt!
    Kram 🙂

    • Britta skriver:

      Tack! Ja, jag hoppas också att känslan kommer att hålla i sig. 50-årsnojan har börjat ge med sig. En resa kommer i framtiden och en bjudning för mina syskon och mamma. Det löser sig nog. Kram vännen och hoppas att du också har det riktigt bra!

  5. Jag skriver:

    Underbart, Britta, underbart!
    Trevlig helg i samma anda!
    Kram

  6. Gunnar skriver:

    Låter som en helt underbara semester. Bara att fortsätta så!

  7. Lindalou skriver:

    Det låter så skönt och jag fick sådana där avundsjuka tårar i ögonen. Jag är en pipsill jag. 😉 Men jag inbillar mig att min höst kommer att bli sådan där.

    Kram Britta

  8. Ewa skriver:

    Vad härligt Britta 🙂 Det låter som du har det riktigt gott , som man ska ha på semestern !

    Önskar dig en riktigt fin Lördag , Kraam

  9. Inger skriver:

    Vad härligt det låter! 🙂

Kommentera

