Andra rundan gjord…

Dagens andra promenadrunda avverkad. Jag har ont. I mellangärdet. Börjar ana att jag kanske håller på att utveckla något som kallas muskler. Jag har hört talas om att det finns sådana, men mina är djupt liggande – än så länge. Det går åt mängder med vattenmelon Det är vad jag har ersatt Lingongrova med. Så snart jag känner mig lite småhungrig delar jag den enorma saken i fyra delar och skär snabbt och elegant 4-5 skivor och njuter. Vattenmelon är så gott och jag tänker inte längre på Lingongrova. Men jag fuskar ibland. Tar en halv skiva och lite skinka och äter sakta. Tuggar varje tugga i minuter för att dra ut på det hela lite. Less i more, eller hur vad det nu?

Idag åkte vi till stranden och med följde dottern. Det var precis lämplig temperatur vid havet och vi satt där i solstolarna och läste och åt sallad och drack vatten och kaffe. Barnfamiljerna runt omkring jagade sina tvååringar och gnällde lite på dem för att de gick ned i vatten, inte kom upp ur vatten, tappade saker i sanden, inte åt upp maten, inte hörde vad man sa. Och vi satt där – och vi njöt och åt vattenmelon…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Andra rundan gjord…

  1. mariadesuede skriver:

    Nog har du muskler allt, det gör ju ont. 😉

    Hoppas att allt är väl med dig!

    Örnkramar 🙂

    • Britta skriver:

      Örnkramar till dig också Maria! Tänkte på Paris idag när jag låg i solstolen, kanske för att jag läser en bok vars handling är i Paris. Det var jul och jag tänkte att det måste vara underbart att fira julen i Paris. Hoppas du har det bra. Kram!

      • mariadesuede skriver:

        Jag màr bra trots att semestern blir en flytt, ingen resa till Sverige och familjen.

        Julen i Paris innebär iaf att det finns aktiviteter, fast kallt är det inte i svenska ögon. Men det är fint i Paris.

        Örnkramar

  2. Andromeda skriver:

    När jag läser ditt inlägg känner jag att jag är lite hungrig just nu. Måste nog äta något mer innan jag går till sängs… Ha en fortsatt skön semester!
    Kram

  3. Gunnar (deckare) skriver:

    Melon som sportdryck? Ja varför inte. Sött och med mineraler. Får du ont i mellangärdet när du går? Är det power-walk?

    • Britta skriver:

      Ja, jag har inte riktigt kommit till power-walkandet ännu, men det går snabbare nu än för ett par veckor sedan. Snart blir det en runda igen:-) Ha det fint Gunnar!

  4. arrami54 skriver:

    Vattenmelon är en bra ”sportdryck” och kärnorna lär vara extra bra för män…och du verkar ha helt rätt inställning, muskler skall vara ”djupt liggande” hos kvinnor…
    …men promenader är gott, i behagligt tempo och med trevligt sällskap!

    Må gott! 😉

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Själv så utbildar jag alla möjliga slags muskler när man bygger ut huset =0)

    Hemikram ♥

  6. Lindalou skriver:

    Åhå. Du har slutat äta bröd? Lingongrova är gott men melon är nog godare. Förmodar att ni har fint väder. Härligt. 🙂

    Kram

    • Britta skriver:

      Underbart är vädret:-) Kommer just från stranden. 4 timmars sol, lätta vindar och läsning. Så skönt…

      Ja, jag försöker minska ned på brödet, för det har blivit alldeles för mycket bröd istället för ordentliga måltider. Omställning pågår.

      Kram!

Kommentera

