”Babblarnas tsunami…”

Ja, rubriken är inte min utan Peter Kadhammars i Aftonbladet. Jag läste hans kolumn igår, liggandes i en solstol på badstranden, vilket fick min medsolande att fråga: ”Vad är det som är så roligt? Ja, vad var det som var så kul? Kanske har jag en något torr humor, men jag älskar förfinade och träffsäkra formuleringar.

Kanske älskar jag till och med Peter Kadhammar?

Läs hans kolumn här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article13349596.ab

Nytt ord 2011 kanhända: Babbelindustri

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Personlighet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till ”Babblarnas tsunami…”

  1. herrsspekulerar skriver:

    Det var en riktigt bra krönika, träffsäker och allvarlig samtidigt som det finns humor i det hela, dock utan att allvaret i det hela förstörs.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      Visst var det! Han satte huvudet på spiken så att säga. Alla tycker något, men ibland försvinner det viktiga i alla ord och ”proffstyckanden” och slitna fraser…

  2. mariadesuede skriver:

    Lysande artikel, nog stämmer det allt!

    örnkramar

    P.S. Tittar pà en dokumentär om Cousteau just nu… Rovdjurens Värld finns nu pà blogspot, fast i fransk version, kanske blir det pà svenska ocksà…

    • Britta skriver:

      Jag tittar på Kommissarie Lewis:-)
      Du är så duktig Maria. Engagerad – och levande på något sätt…det är mitt intryck av dig.
      Kram!

  3. suttecity skriver:

    Ärligt så har jag nog aldrig läst en kolumn på den sidan även om jag är inne där x-antal gång er på en dag. Tackar för tipset! Han har ju onekligt väldigt rätt 🙂

    Ha de gott!

    • Britta skriver:

      Nej, jag läser inte heller kolumnisterna så ofta, men den här fastnade jag för. Gillar också Johan Hakelius som är rätt så träffsäker.
      Ha det så fint du också:-)

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Jag som svurit att aldrig mer ge Aftonbladet en sidvisning? Du lockar mig på avvägar fröken… =0)

    Hemikram ♥

  5. Bokmalen skriver:

    Läste den också och blev lite full i skratt av ditt inlägg för jag kände igen. Jag älskade den krönikan och så sann (i alla fall för mig). Jag älskar Kadhammar (ibland)

Kommentera

