Vad vi letar efter…

Vad letar vi efter? Vad är det vi söker?

”Jag har fortfarande inte hittat vad jag söker efter.” Det kan betyda olika saker. Det är vad som är inom oss, längtan och allt vi vill göra eller kanske vad vi vill finna. Skatten. Det är den vi letar efter, vill jag så gärna tro. Inte det mörka, inte det ofattbara och hemska. Är vi människor, människor? Varför blir det mörka så gränslöst mörkt – att man letar efter fel saker…

Hur är det möjligt?

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vad vi letar efter…

  1. ninapinas skriver:

    Ja vi är väl ganska lättpåverkade i sökandet efter något bättre. Är det någon söm är karimatisk är det lätt att falla dit. Jag vet att jag har en benägenhet att intressera mig för tex borderlinepersonligheter. Men nu vet jag om det så…nu passar jag mig.
    Jag tror vi är funtade att söka, vår hjärna är väl funtad så.

    • Britta skriver:

      Ja, vi människor är sökare, men när sökandet blir destruktivt och man söker efter fel saker, som han som sköt i Norge – att man kan ha just det som en dröm eller ett mål. Det är svårt att förstå att det kan finnas så mycket hat i en människa…

  2. Andromeda skriver:

    Det vissa människor söker förstår jag mig helt enkelt inte på. Jag är glad att det är så. Trots det ofattbara som hänt fortsätter jag att tro på det goda hos människor…

    • Britta skriver:

      Ja, det goda är större än det onda. Det är svårt bara att förstå hur man kan planera och utföra en sån handling.
      Kram!

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Jag letar fortfarande efter modet att acceptera döden….

    Hemikram ♥

    • Britta skriver:

      När får man någonsin mod att göra det? Kanske den dag man vet och tror att efter döden finns det liv, att allt inte är slut – att slutet är början på något nytt. Jag söker fortfarande…

  4. Tant Otto skriver:

    Hm så kanske det är…vill inte tro att det bara tar slut …det måste finnas något mer…någon mening måste livet och döden ha.
    stor ottokram ❤

Kommentera

