Jag var där på 90-talet…

Nu minns jag inte vilket år det var, men nu var jag återigen i klostret i Valldemossa; den plats där Chopin och hans älskade Sand tillbringade en vinter för länge sedan. Jag minns att jag tog ett foto som jag tyckte så mycket om, men jag har det inte kvar idag och nu fann jag platsen på nytt och tog ett nytt foto. Det fick mig att tänka på om vi överhuvudtaget förändras så nämnvärt under årens lopp. Motivet säger mig att det är aldrig försent, ljuset finns i tunneln. Även om det är trångt ibland och man kanske får ducka för att komma fram till skatten så finns det ljus.

Någon gav mig några kloka ord en gång: Livet räknas inte i år, utan i upplevelser och välbefinnande…visst är det häftigt! När man funderar på den meningen blir allt annorlunda. Och då tänker man på ett annat sätt. Jag har inte kommenterat så mycket hos er andra sista tiden, och nu är det lite förberedelser inför lördagens kalas som ska göras. Jag saknar er:-) Kram

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Jag var där på 90-talet…

  1. Gunnar (deckare) skriver:

    Underbar bild! Jag har ägnat för mycket tid själv till ö v e r levnad. Dags för u p p leva nu. Du har så rätt!

  2. suttecity skriver:

    Älskar sådana här bilder! Härligt att du hittade motivet igen och tack för att du delar med dig!
    Att vååga gå igenom och se vad som finns på andra sidan tunneln…..
    Tankarna om livet stämmer så bra så – man skall våga leva och skaffa sig upplevelser.

    Kram

  3. suttecity skriver:

    BS: Här har du länk till TV-shop där jag köpte DVD:erna och Toningsticksen
    http://www.tvshop.com/SE/products/200883/206933

    Kram

  4. Filosophia skriver:

    Åh vad fint! Önskar jag också hade kunnat vara där.
    Jag kommenterar heller inte så mycket. På något sätt är det besvärligare här. Det var enklare på AB.
    Hoppas släktkalaset blir fantastiskt för det är du värd!!
    Kram

    • Britta skriver:

      Det kommer det att bli. Nyss hemkommen efter ”kidnappning” av två f.d. chefer och före detta arbetskamrater och även nuvarande. Det är inte så dumt i alla fall att fylla jämna år…
      Kram!

  5. ninapinas skriver:

    Hoppas kalaset blir lyckat och trevligt!

  6. HEMIMAMMA skriver:

    Det var kloka ord och de kan jag hålla med om =0)

    Hemikramar ♥

Kommentera

