Repriser fungerar sällan…

Finns det TV-program som fungerar lika bra idag som för tio år sedan? Tittade på ”Fångarna på fortet” igår och blev lätt melankolisk. En Agneta i trikåer och en Gunde i smart outfit som hellre skulle passat en fredag på after worken än på Fortet. I veckan tittade jag på Gäster med gester och jag kom på mig själv med att tänka på Jarl Borsén. En påminnelse om att tiden går, blir aldrig så tydlig som när ett gammalt programkoncept går i repris. Det fanns en tid när allt kändes nytt – och det gör mig lätt melankolisk…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Repriser fungerar sällan…

  1. Gunnar skriver:

    Det kan väl vara kul med lite nostalg imen ibland är det lite för mycket upprepning tycker jag. Fångarna på fortet känns inte särskilt angeläget om jag ska vara ärlig.

  2. suttecity skriver:

    Fångarna på fortet såg jag första säsongen, sedan var jag klar med det programmet. Övriga familjen gillar det dock.

    Var lite rädd att Gäster med Gester skulle kännas mossigt men det har varit överraskande bra. Dock som du säger, man saknar vissa i panelen enormt. Roligt att the oldies var med igår.
    Jarl var ju helt underbar på sin tid. Snacka om att få ut massor med små medel! Det jag kan känna med den här omgången är ju att de byter deltagare hela tiden… det blir lite splittrat. Var djupt impad av Lena Philipson förra veckan. Anton brås på mor sin och har en härlig mimik så honom hoppas jag att vi får se mer av.

    Så ja, vissa saker var bättre förr, men jag saknar inte herr Svahn! 🙂

    Kram i regnet!

    • Britta skriver:

      Vissa var bättre än andra:-) Lena Philipsson är bra. En fantastisk artist och väldigt proffsig i allt det hon gör. Jarl var min favorit och sedan Gunilla Åkesson som mest låg på golvet och spexade. Hoppas du har en fin dag.
      Imorgon kommer mitt zumba-kit. Kram!

  3. Andromeda skriver:

    Jag har inte tittat på Fångarna på fortet på hur många år som helst och det känns som om jag ska låta bli att se något av de nya programmen. Gäster med gester var ett program jag gillade på den ”gamla goda tiden” 🙂
    Kram

    • Britta skriver:

      Jag får helt enkelt välja andra program att titta på – eller stänga av TVn:-) Hoppas du har en bra söndag. Här är det lågt i tak, mulet och duggregn. Skönt att vara inne…
      Kram!

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Jag måste tyvärr erkänna att jag missat båda de programmen….

Kommentera

