Jag har varit på bio ikväll…

Det var ett tag sedan sist, men nu var det dags att nyttja biocheckarna från förra årets julafton. Det blev Jägarna 2. Han är bra, Kjell Sundvall. Gillar hans filmer och jag blev inte besviken på uppföljaren. Rolf Lassgård är ju cool i de här filmerna. Det slank även ner innehållet i en påse märkt med ”Sveriges mest köpta bil”. Ja, vad gör man när filmen är över två timmar lång…

När jag satt där tänkte jag även på kärlek. Att den är skinande blank och hård – den kärlek som bara finns. Nästan ingenting kan rubba något som är inetsat inuti en. Vi etsar den fast i andra och andra gör detsamma i oss. Och vi lämnar våra spår där vi går vår väg och vi vet inte vilka spår som aldrig går ur de människor vi möter…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag har varit på bio ikväll…

  1. vintersaga skriver:

    Fina tankar om kärlek…

  2. Gunnar (deckare) skriver:

    Jag har faktiskt missat båda Jägarfilmerna. Men det är ju aldrig för sent att se på dvd.

    Vackert skrivet om kärlek!

  3. madonnan skriver:

    Tänkvärt, det du tänkte..

    Trevligt med bio, tror jag måste börja gå oftare!

    Kram

    • Britta skriver:

      En film blir alltid bättre på bio än hemma framför TVn och sedan är det kul att komma ut lite och unna sig att äta lite godis:-) Hoppas du får en fin dag. Kram!

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Nu måste jag ju se jägarna 2 😉

    Hemikram Ps jag har skrivit nytt inlägg om gifter och det handlar om Cillit bang ds

    • Britta skriver:

      Ja, se filmen:-)

      Jag har läst ditt inlägg om Cillit Bang och det vore verkligen bra om någon tog och analyserade vad som finns i den flaskan. Något som tar bort smuts så effektivt…ja, vad kan det vara…Jag slängde i alla fall bort vår flaska och tordes inte använda den mera.

Kommentera

