Känner ni att ni lever…

Jag menar på ett positivt sätt, att varje dag är värdefull, att ni värdesätter livet för det lilla – eller det stora. Glömmer vi för lätt bort att hylla dagen, lämna bekymmer åt sidan en stund och bara ta in att vi är här nu – och att man kan vara ganska glad över det…

Nej, jag tänker inte på begreppet mindfulness, utan något större.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Känner ni att ni lever…

  1. Andromeda skriver:

    För det mesta gör jag nog det men inte alltid…
    Kram

  2. Britta skriver:

    När jag tänker efter så finns det saker man inte borde ödsla så mycket energi på, utan bara acceptera och gå vidare…
    Kram!

  3. herrsspekulerar skriver:

    Jag känner verkligen att jag lever, på gott och ont. Men har lärt mig den hårda vägen att en del saker skall man inte ödsla så mycket energi på, det ger inget som gynnar mig på något sätt.

    Men livet är rätt så skönt om man inte hela tiden måste ha en massa mål som måste uppfyllas, när man faktiskt tar sig tid att njuta av livet och inte hela tiden jagar nya mål.

    //Herr S

    • Britta skriver:

      Det är en konst att inte haka upp sig på småsaker, som att det regnar eller att sommaren kommer för fort eller för sent eller något annat. Just de erfarenheter man bär med sig och jämför idag med mot vad man tidigare gått igenom, kan göra en tacksam för vad man har och det ger en större glädje över livet. Den hårda vägen kan kännas svår när man går den, men jag har också försökt se livet och mina erfarenheter med att jag har fått med mig något viktigt ändå.

      Mål är väl bra, men som du skriver är det skönt att kunna trivas på den plats i livet man är just nu.

  4. golfnerden skriver:

    Det är svårt, i korta perioder känner jag att jag lever och de perioderna verkar bli längre och längre som tur är.

    • Britta skriver:

      Vad bra att det är på det sättet…

      Det fanns en period för länge sedan när jag varje dag kände att jag verkligen levde. Ungdomens glädje och förväntansfullhet kan jag sakna lite grann, men allt har sin tid och jag är ändå nöjdare idag än vad jag var då.

  5. Ping: ”Känner ni att ni lever…” | Varghjärta

  6. arrami54 skriver:

    Svaret på din fråga blev ett inlägg:
    http://varghjarta.wordpress.com/2011/09/07/%E2%80%9Dkanner-ni-att-ni-lever-%E2%80%9D/
    …hoppas din dag blir livfull och glad! 😉
    Kram.

    • Britta skriver:

      Tack! Det hoppas jag också:-)

      Jag har läst ditt svar och visst är respekt och tillit det allra värdefullaste för en människa. Din dröm som befinner sig tusen mil bort – ja, kanske slår den in en dag, för kärlek är också en av livets huvudingredienser.

      Ha en fin dag med lilla valpen eller var det en katt?

  7. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, till 90% av tiden och min kapacitet (bortsett från att jag har svårt att uppnå målet med att både sluta röka och banta så jag ska slippa ha ont i ryggen, det man skriver artiklar om på AB idag) så är jag både nöjd och lycklig.

    Jag skulle inte under några omständigheter vilja byta någon del av mitt liv mot någon annans…

    Och alla mina sorger har noga lärt mig att inte ta något för givet…

    Hemikramar ♥

    • Britta skriver:

      90% av tiden är ingen dålig siffra! Hoppas det går framåt med din viktminskning, så att du får din operation. Nej, man kan inte ta livet för givet…
      Hoppas du får en fin dag! Kram

Kommentera

