En ny dag med nya möjligheter:-)

Det strilar lite lätt regn och himlen är svagt grå. Det känns varmt ute. Onsdag i början av september. Tänker på att jag borde ta fram mina italienska glosor snart och plugga lite inför den kommande konversationskursen, för tänk om jag får hjärnsläppp och inte kommer ihåg ens det allra enklaste, men jag räknar med att vi börjar med ”Ciao” och då känns det men ens mycket bättre. Framtiden är ljus!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En ny dag med nya möjligheter:-)

  1. suttecity skriver:

    God morgon! Samma väder här… och en lugn start so far.

    Själv hade jag tänkt börja läsa spanska nu när man jobbar med så mycket latinsk musik och jag inte gillar att inte veta vad de sjunger om 🙂 Lättare att gå in för danserna om man kan spela med på texten.

    Hoppas att du får en bra dag i höstrusket!
    Kram

    • Britta skriver:

      Vad kul att läsa spanska! Jag beställde en cd med Ljuvliga spanska sånger, och det är klart om man hade kunnat språket hade de säkert varit ännu ljuvligare:-) Dagen har varit bra, även om vädret bara blivit sämre under dagen, men det verkar klarna upp fram emot lördag, så det är ju något att se fram emot…ha det så bra!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Ljusa framtider tycker jag om… =0)

    Hemikramar ♥

  3. ” The future is bright.” We need to start each day with thoughts like this. Such an optimism makes anything possible. Wonderful post.

Kommentera

