Det magiska talet 10…

”Fixa platt mage och få en snygg rumpa – gör 10 övningar…”

”Så når du framgång. Drömmer du om högre lön och platt mage – här är 10 steg fram till målet…”

Det måste vara något magiskt med talet 10:-)

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det magiska talet 10…

  1. mariadesuede skriver:

    Kanske det, fast jag funderar snarare pà svaret i ”Liftares guide till galaxen” till Vad är meningen med livet… Jag skrattade nästan hela tiden när jag läste dessa böcker… 42, endast 2 àr kvar i sà fall… jag skulle behöva läsa en rolig bok nu, eller ska jag läsa om ”Den vidunderliga kärlekens historia”…

    Jag màr inte sà bra…

    örnkramar

    • Britta skriver:

      Vad tråkigt att du inte mår bra. Vi kanske gör för lite roliga saker eller så är tillvaron för svår ibland. Önskar jag kunde muntra upp dig lite. Sänder i alla fall en varm kram..

  2. Andromeda skriver:

    Det är nog något magiskt med talet tio. Du har väl hört talas om tiopoängare 😉 Ha en fortsatt fin kväll och helg!
    Kram

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Tal av alla valörer tillhör människans magiska tänkande i alla fall… =0)

    Hemikram ♥

    • Britta skriver:

      Platt mage verkar i alla fall vara med i många 10-stegsinstruktioner i Aftonbladet:-) Man kanske skulle testa någon variant snart. Ha en fin dag Hemi…!

Kommentera

