Det har varit en bra dag…

Bestämde mig för att shoppa lite kläder. Hösten har kommit och garderoben behöver ett lyft. Jag är ingen shoppare och köper sällan kläder; vissa plagg har hängt med i 10-15 år, men faktum är att jag bär dem då och då ändå. Byxor är ett ångestmoment och jag behövde ett par jeans. Jag har inga, men det första par jag tittade på och dessutom provade passade som handen i handsken, lite för långa, men det går att åtgärda. Dessutom hittade jag en rutig kavaj med mockalappar bakom armbågarna och en lång utsvängd kjol i rostrött. Flera år har jag bara burit svart, svart och svart, men nu längtar jag efter starka färger.

Det har varit matmarknader på stan idag. Europeisk matmarknad och mat från Frankrike, Spanien, Holland och Italien och det blev en rejäl bit Parmigiano och sedan passerade vi Bondens Marknad och inhandlade närproducerat, den sista rökta abborren och hembakt mjukkaka och ättiksströmming. Detta till kokt mandelpotatis och gravad lax blev en njutning. Avslutade denna dag som gått i matens tecken med smörstekta kantareller på rostad fralla.

Jag har en bok som heter ”Det är aldrig kört” och där står dessa ord: Det är de som inte hör musiken som tror att dansarna är galna. Jag vet inte varför de orden fastnat hos mig. Kanske längtar jag efter att dansa…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det har varit en bra dag…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Du blir ursnygg i starka färger!! Dina ord berör även mig och jag vet att jag längtar efter att dansa…

    Jag har skrivit ett inlägg som är till nytta för alla gamla Aftonbladare och skulle uppskatta om du vill läsa och sprida kanske?

    Hemikram

  2. Britta skriver:

    Färger väcker något inom en och nu blir det mycket färg!

    Jag kör en modell som jag tycker funkar bra. Jag prenumererar på bloggar och går sedan in på Me i menyraden högst upp och klickar på WordPress.com Reader, då listas alla nya inlägg på alla sidor på WP som jag prenumererar på. Jag har däremot inte lagt upp riktigt alla, utan missar några inlägg av en del gamla bloggare.

  3. Jag skriver:

    Jag får nog också försöka ta mig i kragen och handla lite kläder – äger nog inte ett par byxor som är presentabla! En sak är att orka ta sig till stan. Sen måste man orka prova också. Men en vacker dag! Blev så glad i fredags när jag bet ihop och uträttade ett viktigt ärende. Gick in i en affär bredvid ärendeaffären – och där låg de, badlakanen som jag längtat efter att hitta i många år: våffelmönstrade vita. Jag har våfflade handdukar och tycker att de är suveräna. Lycka. I rena glädjeyran handlade jag en massa annat också, bl.a. randiga kläder till sommarflickan, bokstavsstämplar till livsnjutarna, en fotokub till mamma, en lång trikåklänning till mig att ha hemma… det blev en ganska tung kasse att bära till bussen.

    • Britta skriver:

      Vad härligt att du hittade vad du sökt efter och sedan blev det en del annat också:-)

      Kläder är alltid jobbigt att köpa. Jag går i affärer när jag verkligen ska köpa något och hittar jag ett plagg jag gillar kan jag gärna köpa samma sak i olika färger. Provhytter är heller inte min grej, men igår var det som sagt riktigt roligt att shoppa. Hoppas du har en fin dag! Kram

Kommentera

