Missade Mia Skäringer igår på TV…

”Hur dyngkåt och helig som helst”, men man kan se föreställningen på SVTplay. Jag har tittat en stund nu på morgon och ska fortsätta senare. Hon är duktig på att punktera fasader och vad bra hon är. Åtminstone inger hon ett genuint intryck, hon är vad hon är och ingenting annat och det räcker.

Det är många tidningar och bloggar som idag fylls med hågkomster från 11 september, Twin towers och sedan några år senare Anna Lindh. Hon skulle bara gå på NK och handla något snyggt att ha på ett TV-framträdande. Livet efter Twin Towers, livet efter Anna Lindh, livet efter Estonia, livet efter tsunamin – listan kan göras längre. Vissa händelser skakar om våra liv, tragedier som sprider ringar på vattnet till så många människor. Men människor kämpar och försöker få dagar att bli så normala och trygga som möjligt igen, för det är så vi vill leva, vill kunna ha en viss framförhållning, kunna se vart livet går.

Jag har läst en blogg på WP om Micaela som kämpar mot sin svåra cancer och hennes omsorg över sin femåriga dotter. Det tar djupt i hjärtat när man läser hennes ord.  Kommentarer av kärlek strömmar in till bloggen…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Missade Mia Skäringer igår på TV…

  1. Andromeda skriver:

    Jag missade också Mia Skäringer igår och tänker se programmet på Svt Play. Men det blir inte idag utan en annan dag. Den 11:september 2001 minns jag mycket väl. Har precis skrivit ett inlägg om det. Ha en fortsatt bra söndag!
    Kram

  2. Gunnar skriver:

    Vi kollade på programmet. Hon är en av mina favoriter vare sig hon är själv eller tillsammans med Klara.

  3. madonnan skriver:

    Tror jag ska ta och kika på Mia S, för hörde flera som roats ordentligt av programmet.

    Händelser sätter sina spår och en del otäckt karvar ordentligt i människor. Terrordåd är så fruktansvärt orättvist. Hemskt.

    Kram

Kommentera

