Läppglans som smakar smörkola?

Det är inte ofta jag köper smink, men jag har ett standardkit som jag brukar måla på ansiktet varje dag – mascara och lite kajal, annars försvinner mina ögon. Dock köpte jag ett läppglans igår. Kände mig lite uppåt och tänkte lyxa till mig lite. Nyansen gyllenbrun, men den smakar smörkola. Nu tänker jag mig att för egen del kanske det inte är så farligt, men ponera att man går i tankar på att trappa ned på socker, sluta fika och inte köpa den där påsen med blandat för 50 kronor – då kanske denna klet triggar igång sockertankarna. Jag har redan börjat smyga mig till lådan där karamellpåsen ligger från bion för två veckor sedan och vips slank det ned några godisar.

Är det godisindustrin som mutat kosmetikaindustrin eller tror man på allvar att godissmak gör att man köper en förpackning till? Jag menar – hur ska det sluta? Fisk som smakar lakrits, surströmming som luktar choklad eller tandkräm som påminner om salta grodor? 

Kan inte saker och ting få ha ett endaste syfte – exempelvis ett läppglans som förgyller min dag och inte min gom…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Läppglans som smakar smörkola?

  1. Gunnar (deckare) skriver:

    Det var en märklig id’e. Tur jag inte använder läppglans. Behöver verkligen hålla mig borta från allt godis.

  2. Anna skriver:

    Jag avskyr all form av smaksättning av smink och krämer. Allt ska helst vara helt parfymfritt anser jag – däremot älskar jag att använda parfym, som jag själv har valt. Smörkola kan fresta sugen, fast bärsmaker är ännu äckligare!
    Kram

  3. Tant Otto skriver:

    hihihi men kanske att det räcker med att måla läpparna…när godissuget sätter in…
    För även jag behöver hålla mig ifrån godispåsen.

    Kraaam

  4. Andromeda skriver:

    Läppglans som smakar smörkola skulle få mig på väldigt dåligt humör. Jag gillar inte smörkola 😉 I vilket fall tycker jag inte att smink ska lukta (eller smaka) som något ätbart… Önskar dig en fin kväll!
    Kram

    • Britta skriver:

      Nej, man förstår inte vitsen med det hela och gillar man inte smörkola dessutom:-) Smink ska vara smink och ingenting annat. Hoppas du också har en fin söndagskväll. Här är det soffläge och TV…
      Kram!

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Godis ska smaka godis, inte läppar eller andra kroppsdelar med för den delen… 😳

    Hemikramar ♥

Kommentera

