Fredagstrött…

Imorgon åker jag till min mamma. Hon som bakar och lagar mat och älskar frågesport. Mamma 87 år. Still going strong. Mor lilla mor.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Fredagstrött…

  1. suttecity skriver:

    Krama om mamsen och njut av att få umgås!
    Trevlig helg!
    Kram

  2. ninapinas skriver:

    Samma som min mor.
    Där blir jag som barn på nytt. Lägger mig på soffan och blir lite uppassad med go mat bla.
    Hoppas ni får en fin helg, du och din mor.

  3. Andromeda skriver:

    Än känner jag mig inte fredagstrött som jag brukar men det kommer kanske efter ett glas vin. Så roligt att din mamma är så pigg och alert vid sin ålder 🙂
    Kram

  4. arrami54 skriver:

    Skönt litet inlägg, ” Mor lilla mor”. Läser en ton av kärlek som glädjer och visst är mor lite extra! 😉
    Saknar min mor ibland, det var hon som mest av alla formade det som blev jag. Livet är ju inte helt rättvist som du vet och min mor dog relativt ung, 61 år gammal.
    …men minnet bär en värme som är konstant!

    Ha en go helg, må bättre än gott! 😉

    • Britta skriver:

      Skön liten kommentar också:-)
      Ja, man saknar de som inte längre finns och som man älskat. ”Mor lilla mor, vem är väl som du” de ord man skrev på morsdagskorten man gjorde i skolan. Texten skrev jag på ett rött hjärta och när man öppnade hjärtat som man klippt som en lucka kom fortsättningen ”Ingen i hela världen”.

      Hoppas att du också får en fin helg och att du mår bra!.

      Kram!

      .

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Jag blir så glad av att läsa om människor som tillåts att leva med livskvalitet. 🙂

    Hemikram

Kommentera

