Tillbaka från mor…

Vilken fin helg vi har haft, jag och min mamma. Vi har spelat ett spel som heter trekantsspelet, promenerat, fikat, ätit, tittat på TV och trivts tillsammans. Hon har en riktigt bra uterullator. Den kan man sätta sig på och vila om man skulle bli trött. Min mamma är en riktigt kämpe. Det skulle aldrig falla henne in att ge upp. One of a special kind…

Bild får ej kopieras.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tillbaka från mor…

  1. suttecity skriver:

    Härligt att höra! Ja en bra Rulla är A och O och ett hjälpmedel som kan ta ett tag för dem att acceptera bara… men när de väl har gjort det kan de oftast inte tänka sig vara utan den. Racern kallade alltid morfar sin och mormor fick en ljusgrön så den kallade han för bugattin 🙂 Vi hade dock problem med mormor för hon lyfte den alltid över trösklarna så hon höll på att falla baklänges.. men det gick vägen konstigt nog.. 🙂

    Kram

    • Britta skriver:

      Alla sätt är bra utom dom dåliga:-) Ja, tack och lov för rullatorer, en för innebruk och en för promenader ute. Jag önskar bara att vi kunde promenera tillsammans lite oftare.
      Kram!

  2. Jag skriver:

    Oj, två rullatorer! Det verkar man inte få i alla kommuner. Vad trevligt ni har haft tillsammans.

  3. Andromeda skriver:

    Så roligt att ni hade en fin helg tillsammans 🙂
    Kram

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Myser när jag läser detta… 🙂

    Hemikram

  5. ninapinas skriver:

    jag föröker bearbeta min pappa (89) att skaffa en rullator. Men det sitter längt inne. Fast nu går han riktigt dåligt. jag tycker också de är käcka de där som man kan sitta på.
    Härligt med Mamma/dotter helg!

    • Britta skriver:

      Det är lätt att man får dålig balans när man blir äldre och det blir lite tryggare, om man har en rullator. Sedan är det praktisk när man handlar att kunna lägga varor i korgen och man kan sätta sig och vila på den. Bara fördelar:-) Du får hälsa din pappa det.
      Kram!

Kommentera

