Ikväll ska jag gå på Folkets Bio…

Folkets Bio i Umeå visar ”La prima cosa bella” och dit ska jag bege mig ikväll. Detta är handlingen i filmen: ”Drömfilmen för alla som älskar italienska melodramatiska filmer och schlagers från 70-talet. Regissören Paolo Virzis barndomsskildring från Livorno i Toscana är en varm och humoristisk feelgoodfilm. I centrum står modern Anna med brustna skådespelardrömmar. Filmen rör sig lätt och elegant mellan nutid och 60- och
70-tal. Modern har insjuknat i cancer och lever på hospice, där sonen Bruno
försöker försonas med mamman under hennes sista dagar i livet”.

Precis vad jag behöver just nu i den lite småkulna höstluften, en varm och humoristisk feelgoodfilm. Folkets Bio i Umeå bildades 1973 och är en av landets äldsta, kan man läsa på deras hemsida. Jag har varit dit en gång förut, även den gången visades en italiensk film. Jag har en halv påse Ahlgrens bilar i en låda och en varm tröja att ta på mig. Det blir bio:-)

Fast planerna blev just ändrade: jag får biosällskap imorgon kväll:-)

Ciao!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ikväll ska jag gå på Folkets Bio…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Så du går i morgon kväll i stället för ikväll??

    Hemikram

Kommentera

