La prima cosa bella…

Ikväll var det så dags för ”La prima cosa bella” på Folkets Bio i Umeå. ”Drömfilmen för alla som älskar italienska melodramatiska filmer och schlagers från 70-talet.” kan man bl a läsa på Folkets Bio hemsida. Vi tyckte filmen var sevärd och en del funderingar över innehållet stannade kvar inom en när den slutade. Sedan är det kul att lyssna på språket och gå på bio med dotter. Biostolarna är stora, mjuka och röda och i bions källare finns ett litet fik och några godissorter och där kan man servera sig själv och lägga slantarna i en liten korg. Bara det är feelgood…

Folkets Bio. Bild får ej kopieras.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till La prima cosa bella…

  1. Gunnar skriver:

    Den filmen skulle jag gärna ha sett!

    • Britta skriver:

      Det var lite svårt att hänga med i italienskan, en del pratade mycket fort. Annars var filmen sevärd, fast den innehöll också en del jobbiga saker.

  2. Bokmalen skriver:

    Nu när jag läst lite om filmen så måste jag hålla med Gunnar: Den filmen skulle jag gärna ha sett!

    • Britta skriver:

      Jag tror att behållningen av filmen skulle bli ännu större om jag såg den en gång till. Vissa filmer funkar så för mig. Kul i alla fall att se film som inte bara är ”lättsmält”!

  3. Andromeda skriver:

    Det låter som om du hade en riktigt mysig biokväll 🙂
    Kram

  4. tant grå skriver:

    Det lät så retro så det måste vara ultramodernt, med en sådan bio 🙂

    Dessutom låter det som en trevlig grej när filmen dessutom var se- och tänkvärd.

  5. ninapinas skriver:

    Låter kanontrevligt. Både ,med film och fika.

Kommentera

