Weekly Photo Challenge: Sunset

This is an evening in Umeå, in Sweden, just a litte bit from my home. I was walking and had my camera with me. Snow, winter, beautiful sunset…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Weekly Photo Challenge och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Weekly Photo Challenge: Sunset

  1. Robin skriver:

    Wow, that’s phenomenal… What an amazing sky!

  2. Gracie Sam skriver:

    What a really wonderful photo, nice capture!

  3. Fotografen skriver:

    Vilken fin bild!
    Umeå är en mycket vacker och trevlig stad. Jag har bara varit där under vintern och våren. Men säkert fint på sommaren också. Umeå är på min top-5 lista på städer som jag skulle kunna tänka mej att bo i Sverige.

    • Britta skriver:

      Tack! Umeå har blivit en underbar sommarstad också med många uteserveringar och ett och annat musikevenemang. Jag är inte född här, men uppskattar staden, den är både liten och stor och man kan gå på teater, opera, bio eller någon annan föreställning. I slutet av november ska jag lyssna på Malena Ernman, det ser jag fram emot:-)

  4. Brenda Spiller skriver:

    wow! Gorgeous sky, I love it!

  5. Jag skriver:

    Så vackert, Britta! Får plötslig längtan norröver…

    • Britta skriver:

      Tack! Ja, visst är det något speciellt med vinter och norra delen av Sverige. Vintern kan kännas mörk och jobbig ibland, men är ändå en del av en själv på något sätt…
      Kram

  6. Gunnar skriver:

    Vilken härlig bild! Det är fint på vintern också men den får gärna dröja lite till.
    Trevlig helg!

  7. northernnarratives skriver:

    beautiful 🙂

  8. Andromeda skriver:

    Även om det är vackert så vill jag helst inte tänka på vintern än… Ha en fortsatt fin kväll och helg!
    Kram

  9. Just Ramblin' skriver:

    Absolutely breath taking. Love this photo. : )

  10. ritarivera skriver:

    wow, now that’s very different for those of us on another coast! – rita
    http://shapingthepoem.wordpress.com/

  11. suitablefish skriver:

    gorgeous. looks like northern lights.

    • Britta skriver:

      Yes, it reminds of northern light. The nature is fantastic, not many paintings are as beautiful as heaven, clouds, sea, sun, moon and clouds…

  12. Bokmalen skriver:

    Så vackert!!

    Väldigt vad många engelsktalande besökare du har!

    • Britta skriver:

      Tack! När man lägger in ett foto på bloggen och sedan lägger in en kommentar med länk till sitt inlägg och foto för ”weekly photo challenge: ämne” så kikar folk in här – från alla kontinenter, det är verkligen roligt:-) och dessutom får man träna lite på sin engelska…
      Kram!

  13. Nandini skriver:

    That’s why they say it’s hard to distinguish between a sunset and a sunrise. Beautiful picture. Loved it 🙂

  14. Patti Kuche skriver:

    I adore the magic and mystery in this beautiful shot. Thank you!

  15. frizztext skriver:

    could be a nice sunrise too 🙂

  16. Anna skriver:

    Vackert! Men det är väl inte taget nu väl???? Vinter skrev du ju.

Kommentera

