Tillbaka från höstpromenad…

Solen har visat sig idag. Jag gick min runda och tog några höstfoton. Toppen på Umeå kyrka finns också med…Hoppas ni får en trevlig kväll!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tillbaka från höstpromenad…

  1. Andromeda skriver:

    Åh, vilket härligt väder det ser ut att ha varit hos dig! Önskar dig en riktigt skön kväll!
    Kram

  2. Jag skriver:

    Det ser ut att ha varit ungefär samma härliga väder hos dig som hos oss. Tyvärr var jag för trött för att orka gå ut, men i morgon är en annan dag…
    Trevlig lördagskväll och fin söndag!

  3. madonnan skriver:

    Oj, vad härligt det ser ut! Ni tycks ha kommit lite längre, för här är träden mer gröna 🙂

    Kram

  4. ninapinas skriver:

    Ja, riktigt friskt höstväder har vi haft i helgen, undra om det inte var frost inatt?
    Jag gillar ju hösten när den visar sig från den sidan…vackra färger, högluft..

    Själv var vi på en trevlig middag hos fd. grannar igår , mycket gott och trevligt.

    • Britta skriver:

      Höstdagar med sol är härliga och tur när de kommer på helgen också, så man får njuta av dem. Trevligt med middag hos gamla bekanta. Hoppas du har en fin dag idag också!

  5. Gunnar (deckare) skriver:

    Vackra höstbilder från Umeå! Ser ung lika ut härnere i Värmland. Sol och 13+.

    Arboretum. (stavas det så?). Det är mitt starkaste minne från Umeå när jag besökte detta som låg en bit utanför stan. Där fanns det märkliga träd. Har du några bilder på dom?

    • Britta skriver:

      Nej, några bilder därifrån har jag inte, men jag var tvungen att googla lite när jag såg din kommentar och jag aldrig förut satt mig in i var Arboretum Norr är; men här kommer svaret:

      ”ARBORETUM NORR
      är ett arboreum beläget i Baggböle ca 10 km väster om Umeå centrum i växtzon 5. Latinets arbor betyder träd och -etum ungefär ”växtplats för”, i dagligt tal ”en planterad samling av träd och buskar från när och fjärran”. Arboretet omfattar ca 20 ha naturmark där mer än 1400 exotiska lignoser (= vedartade växter) av ca 250 olika arter och kultivarer är planterade. De inplanterade lignoserna är skyltade med uppgifter om latinskt och svenskt namn samt utbredning och ursprung. De första planteringarna påbörjades 1981.”….” ett samarbete mellan Umeå universitet, Sveriges lantbruksuniversitet i Umeå och Umeå kommun”.

      Jag hade faktiskt ingen aning om att 250 olika arter är planterade där. Det blir nog ett studiebesök för mig där nästa sommar!

Kommentera

